Podle Hospodářských novin se na dopravní podnik a Prahu, jejíž firma Operátor ICT kartu spravuje, obrátili dědici architekta Jaroslava Otruby s tím, že motiv použily v rozporu s autorskými právy.
„Ve 14.38 byl provoz metra plně obnoven,“ píše na sociální síti X Dopravní podnik hlavního města Prahy. „V odložených kufrech se nenacházelo nic nebezpečného,“ informovala Policie.
Zájemci o kartu si ji mohou nechat vystavit na zákaznických přepážkách Lítačky ve Škodově paláci a na dalších sedmi prodejních místech, která slouží i jako kontaktní místa Lítačky v Praze.
Pražský dopravní podnik provozuje tři linky metra. Celá síť měří přes 65 kilometrů a je v ní 61 stanic. První spoje metra vyjíždějí na své trasy po 04.30, poslední kolem půlnoci.
Nápis Moskva-Praha ve vestibulu metra Anděl nadále budí emoce. Pražští radní prozatím rozhodli o umístění informační tabulky, která vysvětlí, že s přátelstvím mezi oběma městy je to trochu jinak.
Jméno Anděl dostala stanice v únoru 1990. Plastika v ní ale zůstala i po několika rekonstrukcích stanice. O odstranění či úpravě kontroverzního díla se v Praze mluvilo opakovaně i v minulosti.
Sochař Karous řekl, že podle něj bychom neměli mazat fyzickou paměť, jak se o to kdysi snažili komunisté. Autoři petice se domnívají, že prosovětské dílo občany mate a nemá v metru co dělat.
Otevřelo pouze pro pozvané hosty, kterých bylo podle Roberta Mary zhruba 50 tisíc a šlo z většiny o politicky exponované osoby nebo rodinné příslušníky zúčastněných na výstavbě.
Zdeněk Hřib (Piráti) uvedl, že vzhledem k chování Moskvy vůči tehdejšímu Československu a nyní k Ukrajině navrhne, aby Praha podobu plastiky upravila nebo zasadila do nových souvislostí.
Tendr předpokládá nákup 53 souprav na linku C, šestnáct pro budovanou linku D a zahrnuje také nutné úpravy metra, jako jsou bezpečnostní stěny na nástupištích.
Konsorciu firem se nelíbí provázání znaleckého ústavu s pražskými politiky, městskými firmami i třeba konkurenční firmou Metrostav a její dceřinkou Subterrou.
„Dokážu si představit, že dojde ke zdražení v rámci zvýšení nákladů a inflace, to znamená třeba v řádu stokorun, ale určitě to nemůže být dvojnásobek současné ceny,“ říká Michal Kalina z AutoMatu.
„Slýcháme ujištění, že máme metro ve Varšavě a že tam se dá ukrýt. Jenže to metro nesplňuje základní bezpečnostní kritéria,“ upozornil někdejší velitel speciální jednotky.
Ostrou debatu vyvolal nákup jízdenek přes aplikaci PID Lítačka. Lidé se zaplaceným lístkem totiž musí počkat dvě minuty, než začne platit. Někteří už kvůli několika vteřinám dostali pokutu.
Vitrína se skládá z dřevěných desek a skla. Je to nejen designérský kousek, ale uvnitř se skrývá i chytrý a soběstačný systém. Správné prostředí pro růst rostlin hlídá několik čidel.
Zatímco na prvním úseku budoucích stanic Pankrác-Olbrachtova už letos pracovali dělníci, o zakázku na vybudování druhého úseku mezi Olbrachtovou a novými Dvory sváděly boj velké stavební firmy.
Pohyb po MHD může být matoucí i pro vidící lidi. Pro nevidomé je ale ještě nebezpečnější, zvlášť v momentě, kdy je před nimi nečekaná překážka. A ani komunikace s dopravním podnikem není snadná.
„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.