Zaměstnanci Centra služeb pro silniční dopravu nemohou auta kontrolovat sami, protože ze zákona nemají pravomoc zastavit vozidlo. To by se ale mělo změnit, jak navrhuje ministerstvo dopravy.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už ale nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.
Polští přepravci si stěžují na nerovné podmínky při přepravě zboží na Ukrajinu. Jejich výhrady se týkají třeba elektronické fronty, do které se musí řidič přihlásit v momentě přejezdu na Ukrajinu.
Nehoda byla hlášena po 21.00 na 4. kilometru ve směru na Prahu. „Střetla se dvě osobní vozidla a následně do nich narazil řidič nákladního vozu,“ uvedla mluvčí středočeské policie Vlasta Suchánková.
Šestadvacet V3S s různými typy nástaveb vlastní Technické muzeum v Brně, deset z nich je pojízdných. „Projede skoro všechno, a kdyby se nestyděla, jezdila by i po zdi,“ říkají o autě jeho řidiči.
Pokud návrh schválí členské státy a Evropský parlament, měla by pravidla pro nová osobní auta platit od poloviny roku 2025, pro nákladní o dva roky později.
Nehoda se stala v sobotu po 18.00 SELČ ve městě Nieuw Beijerland, asi 30 kilometrů jižně od Rotterdamu. Nákladní auto při ní sjelo z hráze a vjelo přímo do sousedské sešlosti.
Intenzita dopravy z Plzně do Přeštic je extrémní. V dalších úsecích už čísla podle posledního sčítání Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak vysoká nejsou.
Most mezi náměstím Jana Palacha a Klárovem uzavřeli silničáři po sedmé. Od té doby tam najíždí technika a průzkumní pracovníci. Ti pokračují s diagnostikou stavu mostu, které začaly už v červnu.
Souběžně s těmito kontrolami po dokončení stavby přijdou na řadu potápěči, kteří detailně prohlédnou a zdokumentují dno řeky a břehy, zda jsou uvedeny do původního stavu a zpevněné.
Zákaz vyjíždění kamionů a nákladních aut na dálnice a silnice první třídy ve dnech pracovního klidu neplatí při živelních pohromách. Potvrdilo to ministerstvo dopravy ve stanovisku na svém webu.