Jak BBC zjistila, příčinou problému je, vedle nedostatečné kontroly, i nízká výkupní cena jasmínových květů – v přepočtu necelých 23 korun za kilogram.
Zaměstnanci na palubách indických letadel nebudou smět používat parfémy ani ústní vody. Důvodem je stopové množství alkoholu, proti kterému se vymezuje nově navrhované nařízení.
Flakónek je luxusní, z křemenného skla. Nepropustnou zátku má z nezvyklého materiálu. Podle studie je to první známý doklad zátky z dolomitu se živičným utěsněním.
„Dávám dohromady vonné akordy a hledám správnou koncentraci, která k akordům sedí. Je rozdíl, když namícháte vůni a zředíte ji na 10 nebo na 30 procent,“ popisuje míchání vůní Václav Lebeda.
Základem vůně je myrha, kterou doplňují kardamom, olivový olej a skořice. Výsledný parfém je méně tekutý a lepivější než současné vůně a má konzistenci téměř jako olivový olej.
Vůně mořského vzduchu, deště nebo také trávy - právě takové netradiční parfémy se objevují v nabídce prodejců. Za voňavé lahvičky loni zákazníci po celém světě utratili skoro 900 miliard korun.
Dnes je tomu přesně 90 let, co francouzská módní návrhářka Gabrielle Bonheur ‚Coco‘ Chanelová uvedla na trh legendární parfém Chanel No. 5. Za tu dobu se stal nejproslulejší a nejprodávanější vůní na světě. Aby se parfém k ženě hodil, musí pro něj mít čich, správné Ph pokožky, peníze a také správné doplňky.