prach

prach v textech na iROZHLASU

9:21

|Martin Knitl |Ekonomika

Ostravské hutě snížily emise prachu na historické minimum

Hutní firma ArcelorMittal Ostrava vypouští do ovzduší nejméně prachu v historii. Emise přímo z komínů klesly na 500 tun ročně. V 70. letech to bylo téměř 40 tisíc tun. Podařilo se to díky vybudování nových technologií čištění a filtrace za 2 miliardy korun s výrazným přispěním Evropské unie.

2:01

|Iva Zítková, kov |Regiony

Děčín má problémy s prachem v ovzduší. Iniciativa požaduje i sledování malých částic

Koncem března množství prachu v ovzduší v Děčíně překročilo kvóty na celý rok. V Ústeckém kraji už je na tom z tohoto hlediska hůře jen Most. Takzvaný polétavý prach přitom ohrožuje zdraví a roste kvůli němu i počet alergiků. Děčínské fórum, sdružující obyvatele usilující o čistší město, požaduje, aby se ve městě začaly měřit i koncentrace menších a pro zdraví nebezpečnějších prachových částic.

1:36

|Andrea Brtníková, David Nyč |Regiony

Dělníci v Orlové sundali asfalt z cesty, teď odmítají položit nový

Sousedé říkali jejímu obydlí "dům u slunečnic", letos se ale květinami pochlubit nemůže a ironicky používá název "dům u prachu". To je příběh šedesátileté důchodkyně Blaženy z Orlové. Bydlí hned u cesty, ze které sundali dělníci asfalt. A firma kvůli sporům s radnicí odmítá položit nový. Lidé se tak už několik měsíců dusí prachem.

1:47

|Iva Havlíčková |Regiony

Ostravský ArcelorMittal připravuje stavbu dalšího obřího 'vysavače prachu'

Ostravská huť ArcelorMittal spěchá s přípravami na výstavbu obřího tkaninového filtru. Do roku 2015 musí být ekologické opatření hotové, a to podle podmínek z Evropské unie, která na ně velkou měrou přispěla. Podobný supervýkonný filtr huť už pořídila pro jednu ze svých aglomerací před dvěma lety, ta druhá se ale dostala na řadu až teď. A zatím tak zůstává jednoznačně nejprašnějším provozem celé společnosti.

2:57

|Jana Kosová |Regiony

Sanitky by už v Plzni na Klatovské třídě neměly tolik vířit prach

Plzeň poslední dobou často překračuje limity polétavého prachu. K nepěkné kvalitě ovzduší částečně přispívají i vozy záchranné služby a dalších složek integrovaného záchranného systému, které využívají tramvajové pásy na frekventované Klatovské třídě. Pokud je sucho, zvednou oblaka prachu, který dýchají nejen motoristé v okolo jedoucích autech, ale hlavně lidé na tramvajových zastávkách a na chodnících.