Stanice v dubnu oznámila, že kanál spustí do 12 měsíců. Kontinuální zpravodajství v českém jazyce bude nabízet na základě partnerství s firmou CNN International Commercial.
Třpytivé náušnice, blýskavé prsteny, řetízky či přívěsky. To patří do nabídky teleshoppingového pořadu Klenot TV, který vysílá stanice Barrandov. Dodavateli pořadu hrozí několikamilionová pokuta.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) rozhodla, že televize Prima neporušila zákon. Kvůli pochybnostem týkajícím se informování o migrantech ale zadala další analýzu jejího zpravodajství. Nahrávku, na které vedení televize instruuje reportéry, aby informovali o uprchlících jako o hrozbě a riziku, zveřejnil minulý týden server HlídacíPes.org.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání bude zkoumat vystoupení kapely Ortel na předávání Českých slavíků. To v přímém přenosu o víkendu odvysílala TV Nova. Stížnost radě předložil poslanec Jan Chvojka z ČSSD. Ortel označuje za neonacistickou kapelu a nelíbí se mu, že se ankety zúčastnila.
|Milan Kopp, Petra Hosenseidlová, Vojtěch Koval|Zprávy z domova
Český rozhlas dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání upozornění na porušení zákona. Důvodem jsou vulgarity, které v Hovorech z Lán řekl prezident Miloš Zeman. Za obsah vysílání je podle rady zodpovědný provozovatel.
Vyhláška o ztišení televizní reklamy platí od letošního 1. června, reklamy jsou už tišší, řada lidí si toho ale nevšimla a diváci si na hlasitost stěžují pořád. Od zákona a vyhlášky, které tento letitý problém řeší, většina z nich čekala příliš. Ztišit reklamu tak, aby se hlasitostí vyrovnala pořadu, ve kterém ji diváci vidí a slyší, totiž v řadě případů nejde.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání varuje diváky před televizními věštci a léčitel. V poslední době stoupá počet lidí, kteří jejich radám slepě věří. Rada proto varuje, že cílem těchto pořadů není pomoc druhým, ale především zisk.
Hlasité televizní reklamy přestanou diváky obtěžovat od 1. června. Jak reklamy, tak například teleshopping budou televize vysílat ve stejné hlasitosti jako ostatní pořady. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dnes vydá výkladové stanovisko k vyhlášce, která hlasitost televizní reklamy omezuje, a tím celý legislativní proces ukončí.
Česká televize už čtyři dny nesmí vysílat reklamu na kanálech ČT1 a ČT24, přesto ji dál vysílá. Od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) proto dostane upozornění, že na uvedených programech vysílá reklamu od 14. října neoprávněně. Řekla to předsedkyně rady Kateřina Kalistová.
Od 1. září poběží na České televizi, Primě, Nově a TV Barrandov televizní spoty upozorňující rodiče, že mají zodpovědnost za to, co jejich děti sledují v televizi. Kampaň s mottem „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ obsahuje celkem 3 klipy. Ty ukazují do krajnosti dovedené chování dětí, které si berou příklad z filmů v televizi.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala dopis společnosti, která provozuje například rádio Evropa 2, a upozornila v něm na konkrétní vulgarismy v éteru. Rozpoutala tím diskusi, jaká slova patří do rozhlasového a televizního vysílání a jaká by se tam ocitnout neměla.
Podržtaška, nádiva, držgrešle. I tato slova jsou na seznamu vulgarismů, který do některých médií rozesílá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Soupis, na kterém se nacházejí i daleko tvrdší výrazy, adresuje Rada hlavně těm stanicím, které v minulosti odvysílaly sprostá slova. Výsledkem je údajně definice toho, co by mělo být v éteru zakázané.