„My vytváříme systém, kde se nevybírají ti nejlepší kandidáti. Není to navíc transparentní, protože město si nakonec vybere, koho chce. Často podle známostí,“ míní sociolog Daniel Prokop.
Předmětem sporu mezi poslanci bylo zavedení možnosti, aby jako kvalifikovaní učili i odborně vzdělaní nepedagogové, s čímž nesouhlasí asociace děkanů vysokoškolských fakult a některé učitelské spolky.
Zbavit ředitele škol přehnané administrativy a uvolnit jim ruce pro práci s učiteli a žáky - to je cíl projektu ministerstva školství s názvem Střední článek podpory ve vzdělávání.
Jsou ředitelé škol a učitelé připraveni přijmout ve třídách děti ukrajinských uprchlíků? A jak se na tyto děti pohlíží v přijímacích řízeních na střední školy?
Ředitelé musí řešit finance, výkazy nebo opravy školních budov. Takzvaný střední článek podpory školství už rok testuje ministerstvo ve školách na Semilsku a Svitavsku.
Návrhy protiepidemických opatření ministerstva vnitra pro návrat žáků do škol považuje řada ředitelů za nesplnitelné. Dle jejich slov na ně mnohdy ani nemají kapacity.
Přednostní očkování proti covidu využije i přes 100 tisíc zaměstnanců škol, kterým je méně než pětapadesát let. K vakcínám se tak dostanou dříve než řada lidí starších a chronicky nemocných.
Podle vyjádření ředitele bude výuka probíhat v rozsahu, v jakém probíhala minulý týden, tedy před uzavřením školy. Do lavic se vrátí první až třetí ročníky prvního stupně.
Do konce školního roku se výuka ve školách v plném rozsahu už neobnoví. Část žáků se ale do lavic vrátí, například žáci prvního stupně. Ti by ale měli být ve třídě maximálně v počtu 15 žáků.