Cena pojištění se odvíjí převážně od hodnoty auta. Čím je totiž vozidlo starší, tím více klesá jeho cena. A vlastník vozu by měl sám vědět, o jak velkou částku by přišel v případě totální škody.
Kvůli nedostatku komponentů nebude od začátku února vyrábět také kolínská Toyota. Chybí komponenty do obou modelů, které momentálně v Kolíně vyrábí, a to Aygo a Yaris.
Problém mají kromě Škody i další značky z koncernu Volkswagen, kromě samotného VW také Audi nebo Seat. Koncern svolává kvůli tomuto problému celosvětově na 100 000 vozů.
Kdy budou dodávky obnoveny a zda bude třeba svolat už dodané vozy na opravu, zatím není jasné. „Vyhodnocujeme všechny detaily a pracujeme na řešení,“ dodal Jína.
Stávající třetí generaci octavie v provedení sedan ale už objednat nejde, její výroba potrvá do konce roku. Výroba combi bude pokračovat do 14. týdne příštího roku.
V pardubické městské části Dražkovice se srazil autobus s osobním autem. Autobus skončil v poli. Záchranáři ošetřili 14 lidí, z toho pět bylo středně těžce zraněno.
Corollu si od ledna do konce října koupilo po celém světě 995 356 řidičů, pro Ford F se rozhodlo o 100 000 méně a Hondu Civic zvolilo přes 696 000 motoristů.
Češi loni nakoupili přes 270 tisíc nových osobních aut. To je nejvíc v historii. Vyplývá to ze statistik, které v pátek zveřejnil Svaz dovozců automobilů.
V Česku se podle statistik prodává stále víc nových aut. Podle zářijových údajů Sdružení dovozců automobilů bylo od počátku roku registrováno přes 205 000 nových osobních vozů.
V březnu se v České republice prodalo téměř 27 000 nových osobních aut. To je nejvíc za posledních 10 let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Roste také zájem o sportovně užitkové vozy (SUV).
Německý koncern Volkswagen uzavřel smlouvu s alžírskou společností SOVAC o montáži automobilů v Alžírsku. U města Ighíl Izaní na severozápadě země se bude od jara příštího roku denně montovat více než sto automobilů. Koncern o tom informoval na svých webových stránkách. Kromě vozů Volkswagen a SEAT se v Alžírsku budou nově montovat také automobily značky Škoda.
Pražským kriminalistům se podařilo rozkrýt jeden z nejrozsáhlejších případů krádeží aut za posledních několik let. Organizovaný gang působil v Praze dva roky, za tu dobu údajně ukradl přes 100 škodovek. Vozy prý pachatelé odváželi do průmyslových zón a Středočeského kraje, kde je následně rozebrali na díly. Vyšetřovatelé na případu pracovali od února, po půl roce vtrhli do domu prvního podezřelého.
Třetí generace Octavie se začne prodávat za 334 900 korun. To je dokonce o osm set korun méně než první model v roce 1996 a o čtyři tisíce méně, než stála v končícím ceníku druhá generace. První zájemci ji dostanou ještě v lednu. Automobilka to odhalila při slavnostním představení vozu v portugalském Faru.
Škoda Octavia je nejprodávanějším autem nejen v Česku, ale i v sedmi dalších evropských zemích. Podle žebříčku bestsellingcarsblog.com byly loni octavie jedičkou i v Polsku, Maďarsku, Slovensku, překvapivě ale také na Islandu, v Chorvatsku, Finsku a Estonsku.
Bratislavský Volkswagen dnes opustí poslední Škody Oktávie. Továrna ukončila jejich výrobu a stěhuje jí do Česka. Za více než dva roky produkce vyjelo z pásů v Bratislavě jedenadvacet tisíc vozů.