„Z dat, která jsme shromáždili za šest měsíců, jsme podle nejpřísnějších kritérií – pokud je někdo poruší, tak dochází k zásadní chybě, anebo přímo podvodu – zaznamenali dvě procenta.“
Stát zpřísní kontroly technického stavu vozidel. Podle ministra dopravy Kupky příští rok vznikne nová silniční inspekce a stát bude úžeji spolupracovat s obcemi a úřady, pod které spadají STK.
Aby nemuseli majitelé aut na technickou kontrolu znovu, doporučuje Asociace STK, aby dál jezdili na prohlídky s velkým technickým průkazem. Technici údaje z papírové verze do registru na místě doplní.
Ministerstvo dopravy digitalizuje technické průkazy mimo jiné i proto, že je od ledna nahrazuje pouze jedním, který auto dostanou na technické kontrole.
Podle údajů ministerstva dopravy se povinnost absolvovat technickou kontrolu nově týká zhruba 45 tisíc historických aut. Do poloviny září ji absolvovaly přibližně dvě desítky z nich.
Každoroční mytí ulic v Teplicích odhalilo hodně aut bez platné STK. Zjistili to strážníci při dokumentaci zaparkovaných vozidel v místech přechodného zákazu stání.
Podle prezidentky České komory fitness Jany Havrdové si skalní sportovci během lockdownu našli jiný způsob, jak se hýbat, a na vnitřní sportoviště už proto tolik nepotřebují.
Problém s prodloužením mají nyní hlavně ti, kteří dlouhodobě žijí v zahraničí, ale automobil mají stále přihlášený v České republice. To se týká pana Michala. Technická kontrola mu končí 20. března.
Ministerstvo dopravy chce mít novou oblast STK metodicky zakotvenou do konce roku 2021, včetně nároků na přístroj pro měření. Vše by mohlo být splněno do roku 2023.
Jak zjistil server iROZHLAS.cz, většina evropských zemí nařízení o prodloužení platnosti řidičáků a STK nepřijala. Přesto se ale podle mluvčího ministerstva Františka Jemelky nemusíme obávat pokut.
Nové nařízení v praxi znamená, že pokud autu končí platnost technické kontroly v srpnu 2020, musí absolvovat novou nejpozději v březnu 2021. Stanice technické kontroly ale nepřestaly fungovat.
V Česku neprojde technickou kontrolou osm procent aut, v Německu je to 21 procent. Jak je to možné? A proč nejpřísnější STK odmítne 24 procent žadatelů, zatímco ta nejméně přísná jen jedno procento?
Virtuální zrcadla v e-shopech, obavy tepláren z emisních povolenek nebo poruchy chování - to jsou témata středečního tisku. Jeho přehled připravil Radiožurnál.
Ve čtvrtečním tisku se například dočtete o tom, že Česká pošta čelí stále více problémům. Jedním z nich je i nedostatek zaměstnanců, píše týdeník Ekonom. Víc v přehledu tisku Radiožurnálu.
Středeční tisk mapuje prodlužující se čekací dobu na kontroly STK. Dále si všímá čím dál dražších cen dětských letních táborů. Dočtete si o plánovaných změnách v obsazení Ústavního soudu.
V Rakousku může policie technický stav aut na silnicích kontrolovat i pomocí mobilních zařízení. Ta umí auto prověřit ve stejném rozsahu jako klasická stanice technické kontroly. Konkrétně kvůli kontrolám filtru pevných částic ale zatím rakouský autoklub ÖAMTC nedostal od řidičů ani jeden podnět nebo stížnost.
Řidičům dieselových vozidel bez povinného filtru pevných částic hrozí pokuta až 50 tisíc korun i to, že jejich vůz neprojde technickou kontrolou. Přesto si ho mnozí nechávají z auta odstraňovat. Jak zjistil Český rozhlas, některé servisy nabízejí i pronájem filtru. Ministerstvo dopravy už chystá novelu, která by měla odstraňování filtrů zabránit.
Stanice technické kontroly po celém Česku se potýkají s výpadky nového systému. Ten měl zabránit podvodům třeba se stavem tachometru, jenže zatím přináší spíše problémy. Ministerstvo dopravy potíže připustilo, na jejich odstranění už pracují technici.
Kolem 150 tisíc českých řidičů jezdí v autech, která mají upravený software na manipulaci emisí. Volkswagen kvůli tomu chystá hromadnou svolávací akci, řidiče osloví ministerstvo dopravy. I kdyby ovšem majitelé těchto aut do servisů nedorazili, nemusí se bát, že jejich auto neprojde technickou kontrolou.
Od Nového roku motoristé nedostávají při technické kontrole zelenou emisní známku. Na registrační značku tak nově vylepují pouze známku o absolvování samotné kontroly.
Lidé zřejmě dostanou přístup do centrálního informačního systému Státní technické kontroly. Ministerstvo dopravy chce otevřením databáze zvýšit ochranu spotřebitelů, kteří například čelí podvodům s přetáčením tachometrů. Zájemci o auto se tak přesně dozví jeho původ a historii.
Policistům se zřejmě vrátí pravomoc odebrat takzvaný malý technický průkaz po vážné dopravní nehodě nebo v případě značných závad na vozidle. Řidič by osvědčení o registraci dostal zpátky až po technické kontrole vozu. Návrh novely zákona půjde do legislativního kolečka v říjnu tohoto roku.
Evropští poslanci dnes budou rozhodovat o tom, jak často budou muset řidiči na technické kontroly. Součástí návrhu je minimální norma pro STK, která by platila ve všech členských zemích unie.
Naposledy si dnes majitelé aut mohou nechat udělat technickou kontrolu svého vozidla podle starých pravidel. Od příštího týdne na ně pak čekají nové povinnosti. Zavádění vyhlášky, která od začátku května upravuje jednotlivé kontrolní úkony, zároveň práci techniků dočasně zpomalí.
Asi 185 tisíc polských vozidel nemá platnou technickou kontrolu. Jejich majitelé totiž razítko o provedení STK získali u stanic, které nemají oprávnění technickou prohlídku provádět. Vyplývá to z nejnovějších údajů Nejvyššího kontrolního úřadu.