Kulturní a genderové stereotypy se v novém filmu Jana Hřebejka potkávají s přehrávajícími herci. Dějová linie spolu takřka nesouvisí, pokus o uchopení tématu dezinformací selhává.
„Pak mě to vykopne a řeknu si: to je super, že jsem o tom nic nevěděla! Kdybych to věděla, tak tam v životě nejdu,“ pochvaluje si herečka půsty či pobyty ve tmě v rozhovoru pro Radiožurnál.
Film Bratři neselhává v dramatickém líčení útěku. Ale i velmi dramatické filmy dokážou nabídnout hutnější potravu pro přemýšlení, než je hrdost na nositelství odkazu, píše Pavel Sladký.
Film natočil režisér Tomáš Mašín, vzdálený příbuzný bratrů Mašínových. Snímek vypráví o období mezi lety 1950 a 1953, kdy režim rodině zabere majetky a mladí bratři se rozhodnou k odporu.
„Je to film, který je možná specifický, snaží se vykročit z toho, co obvykle v české kinematografii vidíme. Film zdobí snaha o svéráz a specifický autorský výraz,“ tvrdí filmový kritik Pavel Sladký.
V nové komedii Jiřího Vejdělka se rodině Kostků z rodu Kostků konečně vrátí do vlastnictví zámek Kostka. Návrat do domoviny nebude zdaleka tak sladký, jak si představovali.