„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Stávající modely Seat se budou vyrábět do konce svého životního cyklu, což by mohlo být zhruba do konce tohoto desetiletí. V budoucnu bude mít značka novou roli.
Celý koncern se poohlíží po jiných velkých trzích. Například Škoda Auto sází na Indii a jihovýchodní Asii, nedávno začala stavět továrnu i ve Vietnamu. Volkswagen vidí příležitost v Severní Americe.
Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat ve druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů.
Šéf Škody vyjádřil naději, že potíže s nedostatkem čipů v příštích týdnech poněkud poleví. „Čipová krize bude pokračovat také v příštím roce, ale snad už nebude tak silná jako v roce 2021,“ dodal.
Gräfová je právnička, v koncernu Volkswagen svoji kariéru zahájila v roce 1999 ve společnosti Volkswagen Immobilien. Jahn se v letech 2006 až 2008 v představenstvu věnoval oblasti lidských zdrojů.
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel.“