Podle údajů Ústavu zdravotnických informací a statistiky se totiž zdaleka nejvíc lidí nakazí v zaměstnání. Přesto trvají jak prezident, tak premiér na tom, že průmyslu se nynější lockdown netýká.
Škoda Auto v českých závodech vyrobila 749 579 automobilů, tedy o 17,4 procenta méně než v roce 2019. Hyundai Motor Manufacturing Czech klesla výroba o 22,9 procenta na 238 750 vozidel.
V současné době firma investuje více jak čtyři miliardy korun do rozšíření kapacity a modernizace závodu. Vyrábět se zde bude vedle malých vozů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 108 také model Yaris.
Škoda Auto vyrobila 450 733 aut, což je o 23,4 procenta meziročně méně. Produkce v Hyundai klesla o 33,1 procenta na 137 040 aut a TPCA snížila výrobu o 31,9 procenta na 100 784 vozů.
Od začátku bude TPCA vyrábět na obě dvě směny, do práce se vrátí všichni zaměstnanci. Do práce zaměstnanci přijížděli zhruba od 5.15, směna začala v 6.00.
Důvodem prodloužení odstávky jsou zavřené hranice a zavřená dealerství, auta tak nemá kdo prodávat. Bude firma od začátku vyrábět na 100 procent, tedy na dvě směny.
Automobilce kvůli pandemii zůstávají uzavřené klíčové trhy firmy, mimo jiné ve Španělsku nebo Itálii. V TPCA pracuje 2500 lidí a jedná se tak o největšího zaměstnavatele na Kolínsku.
Automobilka Tatra jako jedna z mála zůstává v plném provozu. Zatím neplánuje jakékoliv omezení provozu kvůli pandemii. Výrobu odstavily Škoda Auto a TCPA a od pondělí se přidá Hyundai.