Data ministerstva dopravy ukazují, že úsekové měření skutečně vede ke snížení rychlosti projíždějících aut. Řidiči v takto sledovaných úsecích jezdí průměrně o pět kilometrů v hodině pomaleji.
Sedm z deseti řidičů v Česku špatně vidí. Projekt Slepí vrazi testoval oči bezmála třem tisícovkám tuzemských řidičů. Spousta šoférů vidí ve skutečnosti hůř, než si myslí.
Všimli jste si někdy, kolik nedopalků od cigaret se povaluje po českých silnicích? Podle policie patří vyhazování takzvaných „vajglů" z okýnek aut mezi největší problém českých kuřáků za volantem.
Podle dopravní policie jsou zvířata každoročně příčinou zhruba deseti procent všech dopravních nehod. A právě v tomto období by podle ÚAMK měli řidiči počítat se zvýšeným pohybem zvěře u silnic.
Nejnebezpečnější silnicí byla v předchozích letech silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Vyplývá to z rizikové mapy EuroRAP pro roky 2013 až 2015. Cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli představitelé Ústředního automotoklubu (ÚAMK).
Česká pravidla pro řidiče nejsou ani zdaleka dokonalá. A mnozí šoféři toho využívají: naučili se totiž velmi efektivní kličky, jak předpisy obcházet. Díky nim každý rok bodům, pokutám i zákazům řízení uniknou tisíce šoférů. Mnozí z nich se navíc postihu vyhýbají opakovaně. A úřady – navzdory průběžně zpřísňovaným vyhláškám – jsou na ně krátké.
K nejnebezpečnějším silnicím v České republice stále patří silnice prvních tříd. Ukazuje to nejnovější vydání takzvané rizikové mapy EuroRap, kterou dnes v poledne zveřejní Ústřední automotoklub a společnost AF-CityPlan.