Společnost měla před prohlášením konkurzu vážné finanční problémy. Zaměstnanci nedostali výplaty za září. Většina pracovníků kvůli dlužným mzdám hodlá podat výpověď.
Bylo pravé poledne, 23. dubna roku 1946. Na patentový úřad v toskánské Florencii přišel 41letý italský podnikatel Enrico Piaggio, syn zakladatele stejnojmenné fabriky vyrábějící lokomotivy, lodě a letadla. Enrico měl ale úplně jiné plány – zapsat si nechal patent na malý, buclatý skútr. Vynález, který dostal svět do motoristického sedla.
Kultovní italské mopedy značky Vespa obsadily Prahu. Ani extrémní vedra neodradila jejich majitele, aby opět předvedli slavné stroje v akci. Kromě jízdy zručnosti chystají o tomto víkendu taky spanilou jízdu metropolí. Už třetí ročník srazu legendárních skútrů pořádá v kempu Džbán Vespa Club Praha.
Milovníci italských skútrů Piaggio - Vespa se sjíždějí do Prahy. Na koupališti Džbán startuje mezinárodní sraz těchto legendárních vozidel. Centrem metropole by jich mělo během jízdy na Pražský hrad projet až sto. Vespy jsou velmi oblíbeným skútrem v jižní a západní Evropě, hlavně v letoviscích u moře.