„Bavíme se o úseku Smetanova nábřeží plus části Křižovnické ulice a o malých náměstích. Na Malé straně to je ulice Karmelitská plus uličky a náměstíčka, kam se dostanete přes ni,“ jmenuje.
Přesný termín, kdy by opatření mělo začít platit, zatím není jasný. Magistrát i Praha 1 se shodují na tom, že by to mohlo být během ledna nebo února příštího roku.
V sobotu, první den závodů, bylo středisko od 08.00 do 13.00 kvůli zcela zaplněným parkovištím pro vjezd aut uzavřeno. Návštěvníci museli parkovat na odstavných parkovištích ve Vrchlabí.
Na náměstí Svobody bude povolený vjezd jenom od 6 hodin ráno do půl jedenácté dopoledne. Pak tam nevjede nikdo kromě hasičů, záchranky nebo vozů dopravního podniku, případně invalidů a popelářů.
Až 200 korun by mohli platit lidé za vjezd autem do centra některých měst. Navrhuje to ministerstvo financí v zákonu o místních poplatcích. Ekologické mýto by mělo řidiče donutit, aby méně zatěžovali historická nebo lázeňská centra. Dosavadní maximální poplatek je stanovený na dvacet korun za den a využívají ho především právě lázeňská města. Zatím má však spíše symbolický význam, jako třeba v Mariánských Lázních.
Turisté, kteří si o víkendu udělali výlet k šumavskému Černému a Čertovu jezeru, nevěřili svým očím - přímo u chráněného šumavského území si dalo sraz 20 luxusních aut. Zákaz vjezdu řidiče zjevně nezajímal. Všechno teď řeší policie i správa národního parku.
Stavba heliportu v areálu Krajské nemocnice v Liberci komplikuje vjezd a parkování v areálu nemocnice. Až do neděle je proto uzavřené celé prostranství parku, cest a silnic pod budovou B - pavilonem chirurgických oborů. Nedá se projíždět ani mezi dolní a horní částí nemocnice.
Německý Mnichov se rozhodl zintenzivnit boj proti polétavému prachu. Od 1.února 2008 tak do města nebudou smět nákladní auta vážící přes tři a půl tuny. Bavorská metropole patří v Německu dlouhodobě k místům s nejvyšší koncentrací jemného prachu.