„Potřebujeme okamžitě dopravní program středoevropského sjednocení a častější a rychlejší vlakové spoje do Prahy,“ řekl šéf krajanského sdružení Posselt. Zlepšení požaduje i na železnici do Chebu.
Omezení se od čtvrtečního do pátečního večera týkají rychlíkového spojení mezi Prahou a Berlínem. Konečná zastávka bude buď v Děčíně, nebo v Drážďanech. Také odpadnou spěšné vlaky na trati přes Cheb.
Dvacetihodinová stávka má začít ve středu ve 22.00 a bude mít podle německé železniční společnosti masivní dopad na provoz. Dráhy prozatím k očekávaným komplikacím podrobnosti nesdělily.
Při plánování výletů na bavorskou stranu Šumavy teď jedna starost odpadne. Tedy v případě, že cestující plánuje využívat veřejnou dopravou. Nově totiž může jet už z domova na jedenu jízdenku.
Znovuotevření tratě do Ravy-Ruské významně ulehčí dopravu zboží i osob a pomůže silně přetíženým silničních přechodům mezi Polskem a Ukrajinou, uvedlo ukrajinské ministerstvo infrastruktury.
Brno odhalilo nové detaily k plánovanému vlakovému spojení na letiště ve Vídni. První dva páry vlaků by mohly podle radního Petra Kratochvíla vyjet ideálně v dubnu.
Například v Plzni vzniknou nové přípoje na linku Ex6 Praha-Domažlice-Mnichov. Dráhy na novou linku nejprve nasadí motorové vlaky RegioShark, které mají později vystřídat nové soupravy RegioPanter.
Organizace na zakázku vypsala soutěž už loni, po zásahu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ji však zrušila. Tehdy se její odhadovaná cena pohybovalo kolem 160 milionů korun.
Zaměstnavatelé se při přijímání pracovníků stále více řídí zkušenostmi, než vysokoškolským titulem. Roli naopak hraje ve státní správě, píše deník Mf Dnes. Více ve výběru z médií od Radiožurnálu.
Přímé vlakové spojení mezi německou a rakouskou metropolí, které se obnoví poprvé od roku 2014, budou zajišťovat i České dráhy, jak uvedly agentury DPA a APA.
Dopravci očekávají, že provoz by se měl vrátit do plného rozsahu před krizí asi v polovině června. Zatím ale platí, že všechny vlaky i autobusy budou jezdit nanejvýš po státní hranice.
Modernizace trati bude probíhat v úseku mezi Brnem, Adamovem a Blanskem. Projektování rekonstrukce už začalo, zakázku na projekt získalo sdružení Sudop Brno a Prodex za 110 milionů korun bez DPH.
V Aši oficiálně skončila obnova železniční trati mezi Českem a Bavorskem. Osobní vlaky se na přeshraniční trať vrací po skoro 20 letech. V letošním roce jde na českém území o jediný dokončený projekt svého druhu. Pro obyvatele nejzápadnějšího cípu republiky je modernizace regionální železnice i ojedinělým pohledem do historie.
Cestující, kteří využívají spojení vlakem mezi Prahou a Berounem, budou muset od pondělí až do konce srpna počítat se zdržením. Správa železniční dopravní cesty totiž bude opravovat most mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi.
Pro mnoho obyvatel malých měst a obcí je veřejná doprava stále jedinou možností, jak se dostat k lékaři, do školy, za kulturou nebo na nákupy. Proto lidé nevítají nadšeně, když se zavedené vlakové či autobusové spoje ruší. K nepopulárnímu opatření přistoupil Plzeňský kraj, který poprvé po 12 letech začal vlakové spoje ubírat.
Na železniční trať Dolní Lipka-Hanušovice se po více než roční pauze vrátily vlaky. Pardubický kraj je před rokem zrušil a nahradil autobusy. To se ale nelíbilo obcím, ani cestujícím. Vlaky se proto po dohodě s Českými drahami na trať vrátily. Včera proběhla zkušební jízda. Nenechaly si ji ujít desítky lidí.
Zpomalující vlak a vyskakující cestující. Scéna ze známého českého filmu byla donedávna k vidění i ve Frenštátě pod Radhoštěm. Místním totiž chybí železniční zastávka v centru města, a tak si cestu zkracovali nebezpečným způsobem. V místě, kde vlak kvůli zatáčce ubere na rychlosti, kdysi vyskakovali. Letos tam ale vyroste nový perón. Radnice ho nechá vystavět přímo u několika škol, nedaleko sídliště a náměstí.
České dráhy dnes nabízejí ve svých dálkových vlakových spojích o šest tisíc míst k sezení více než obvykle. Doprava je posílená přes celé Velikonoce. Nejvíce posilových vozů dnes jezdí mezi Moravou a Čechami. Hodně vlaků vyjede z Ostravska, Valašska a jižní Moravy směrem do Prahy.
Pravidelné vlaky na třináctikilometrové lokální trati Netolice-Dívčice na jihu Čech pojedou dnes naposledy. Jihočeský kraj, který dotuje regionální dopravu, si tady už další spoje neobjednal a jako alternativu nabízí autobusy.
Stávková vlna čeká Německo. Na zítřejší ráno si naplánovali výstražnou stávku železničáři. Má se týkat pouze regionální dopravy. Odstavení spojů ale s největší pravděpodobností ohrozí i mezinárodní rychlíky.
Česká republika má jednu z nejhustších sítí železničních tratí na světě. Provoz a údržba regionálních vlaků ale vyjde každý rok na miliardy. V posledních týdnech se objevily zprávy, že ministerstvo dopravy se snaží kraje přesvědčit, aby ty spoje, které jsou nejvíce prodělečné, zrušily. Nebo aspoň aby řekly, bez kterých by se v nejhorším případě obešly.
Přestavba železnice v Brně, včetně odsunu hlavního nádraží, dostala územní rozhodnutí. Největší zakázka v historii Brna v posledních desetiletích má ale řadu odpůrců, kteří se proti rozhodnutí stavebního úřadu Brno - střed mohou odvolat do 9. srpna. Mezi nejviditelnější kritiky této přestavby za odhadované desítky miliard korun patří občanská koalice Nádraží v centru.
Skoro 100 let existuje myšlenka na železniční propojení Bezdružic a Teplé. Tím by vzniklo přímé vlakové spojení Plzeň - Karlovy Vary, které dnes chybí. Mezi těmito krajskými městy by se mohlo jezdit bez přestupování za 90 minut. Dokazují to existující studie.