Více než polovina předškolních dětí má problémy s řečí, pětina s grafomotorikou a některé s obojím, vyplývá z dotazníku popularizátorky medicíny Jany Martincové. A někdy děti nemají rozvinou motoriku.
Základem je, aby se malé děti vyhýbaly obsahu s rychlými střihy. „Protože takový obsah videa je až moc stimuluje. Dětský mozek je ale pomalejší a děti jsou přestimulované,“ říká expertka.
„Existuje představa, co by mělo dítě v určitém věku zvládnout. Může v tom nastat zpoždění – do toho vstupuje spousta faktorů. Důležité je, aby to, co má umět, nedělalo špatně,“ říká Lucie Kaasová.
Děti mají kvůli přemíře technologií a závislosti na nich problémy s vnímáním a často trpí vadami řeči. Podíl na tom mají i rodiče, kteří, děti nechávají hrát si s tabletem nebo mobilním telefonem.