Vánoční nestřídmost a novoroční předsevzetí plní kapsy majitelům fitness center
Sportovní zařízení mají v lednu žně. Mnoho lidí si chce splnit novoroční předsevzetí a opravdu začít cvičit. Toho využívají mnohá fitness centra a lákají zákazníky. Ti se často nechají chytit na slevové akce.
Touto cestou jdou často fitcentra v menších městech. V Praze je totiž zájem klientů stále velký. A v lednu ještě roste, potvrzuje například korporátní manažer World fitness Václav Červený:
„Leden a únor je vždycky nejlepší, co se týká fitness. Počítám, že to bude nějakých 15 až 20 procent oproti měsíci listopadu.“
Stejné zkušenosti má i Sylva Lazarová ze sportovního centra Oasis City:
„Každý rok je to stejné. Leden, únor, březen narváno, potom to lidi přestane bavit a přestanou cvičit. Z deseti zůstanou tři. Oni se přemotivují, takže dělají deset sportů najednou. Potom to buď tělo nezvládá, nebo to nezvládají doma s rodinou.“
Je ale stále více lidí, kteří cvičí pravidelně. A není pro ně rozhodující ani to, že musí za cvičení platit, i když teď kdekdo šetří.
„Spíš jde o to rozhodnutí, rozumět sama sobě, vydržet u nějakého rozhodnutí a splnit to sama sobě. O to jde,“ říká jedna z pravidelných návštěvnice Fanatic studia.
Často jde ale podle majitele centra Oasis City Radima Kubečky i o to, jak lidé působí navenek:
„Lidé se potřebují ostříhat, potřebují vypadat dobře. Naopak si myslím, že v té krizi, kdy je velmi těžké dostat zaměstnání, lidé ví, že když na sobě budou dobře pracovat, tak je i třeba větší předpoklad zaměstnání získat. Vypadat dobře je třeba součást jejich povolání, musí vypadat reprezentativně, ať už jsou to manažeři, lidé z bank, pojišťoven, předních pozic nebo firem.“