Jak oslovit mladou generaci? Státní instituce platí za videa youtuberům
Youtubeři inkasují peníze i od státních institucí. Chceme oslovit mladou generaci, zní z úřadů. Například CzechTourism zaplatil dvojici youtuberů za videa a propagaci na sociálních sítích 241 tisíc korun. Služby youtuberů ale využívají třeba i České dráhy nebo Úřad vlády.
Soukromé firmy rozpoznaly vliv youtuberů na mladou generaci už dávno, státní instituce tuto formu spolupráce objevily až před časem. Vyzkoušely ji například agentura CzechTourism, České dráhy nebo Úřad vlády.
Za pět videí od youtubera Denise, další dvě od Carrie Kirsten a čtrnáct příspěvků na sociálních sítích této dvojice zaplatila podle MF Dnes agentura CzechTourism 241 tisíc korun. Youtubeři se jí prý vyplatili a chce s nimi proto pracovat znovu.
Lidstvo tráví na YouTube miliardu hodin denně, to je asi 114 000 let
Číst článek
„Cílem je oslovit mladší publikum a to nejen skrze klíčový YouTube, ale i další sociální sítě jako Facebook a Instagram," řekla deníki mluvčí CzechTourismu Martina Fišerová.
Dlouhodobou spolupráci pro popularizaci výzkumů chtějí s některými youtubery navázat i vědci. Akademie věd České republiky bude letos tak jako každý rok pořádat veletrh v pražských Letňanech a chce díky youtuberům nalákat mladé návštěvníky.
„Věříme, že se jejich vysoká sledovanost a vliv na mladé lidi mohou využít pro dobrou věc, jakou bezpochyby popularizace vědy a vzdělání je," zmínil hlavní manažer veletrhu Petr Borovský.
Spolupracovat s youtubery zkoušejí i politické strany, zatím ale zůstávají pozadu. Youtubeři se totiž do přímého spojení s politickou stranou moc nehrnou.
MF Dnes pak připomíná, že zvlášť na mladou generaci mají populární youtubeři často větší vliv než třeba televizní reklama.
Video na kanále DenisTV, které natočil pro agenturu Czech Tourism.