Mobilní operátor U:fon prudce zlevnil, nabízí minutu volání do všech sítí za korunu
Český trh mobilního volání možná čeká malá revoluce. Mobilní operátor U:fon přichází s výrazným zlevněním svých služeb. Nabídne volání do všech ostatních sítí včetně zahraničních za jednu korunu za minutu.
U:fon se snaží nalákat zákazníky. Nový tarif vyjde zákazníka na 200 korun měsíčně a obsahuje sto volných minut. Po jejich vyčerpání bude hovorné za jednu korunu za minutu.
Průměrná cena mobilního volání je přitom v tuzemsku podle Českého telekomunikačního úřadu 2,51 korun za minutu. Ve srovnání s ostatními evropskými státy patří Česká republika mezi země s nejdražším mobilním voláním.
Zlevnění U:fonovi umožní pokles poplatků, které si operátoři platí mezi sebou. Jejich výše se do konce roku sníží z jedné koruny a osmi haléřů na padesátník.
Podrobnosti o zlevnění u mobilního operátora U:fon přinesl redaktor Tomáš Medek
Jaký to má háček? Zatím to vypadá, že žádný. Zákazník operátora dokonce nemusí ani uzavírat žádný závazek, součástí tarifu je pouze standardní vratná kauce 500 korun.
Problém je ale někde jinde. U:fon jako čtvrtý mobilní operátor na trhu používá pro telefonování a připojení k internetu síť CDMA, která není kompatibilní s běžně užívaným standardem GSM. Jinak řečeno - standardní telefony, které známe, v této síti nefungují.
Čtyři mobily, které U:fon svým klientům nabízí, asi většinu lidí, kteří jsou zvyklí na chytré telefony, nezaujmou, protože vypadají jako z konce 90. let. Nevýhodou operátora je také horší pokrytí.
I tak může být tarif atraktivní formou náhrady například pevné linky.
‚Je na zákazníkovi, aby si zvolil‘
Konkurence se zatím k tomu, zda bude na nabídku levného volání od U:fona reagovat, vyjadřovat nechce. Podle mluvčí operátora Vodafone Alžběty Houzarové bude na zákaznících, aby posoudili výhodnost této nabídky:
„Vzhledem k finanční situaci MobilKomu bude ale zajímavé sledovat, jak dlouho dokáže poskytnout svým zákazníkům odpovídající kvalitu služeb a servisu a jak bude dále investovat do rozšiřování pokrytí a kapacity své sítě.“
Mluvčí operátora Telefónica Hany Farghali dodává, že všechny firmy, telekomunikační nevyjímaje, neustále přichází s nabídkami, které mají přilákat zákazníka:
„U:fon dnes jednu takovou představil. Je jen na zákazníkovi, aby si zvolil, zda preferuje nemezené volání do vlastní sítě, neomezené SMS, nízké sazby za minutu, nebo kvalitu pokrytí.“
Mobilní operátor U:fon je od poloviny prosince v insolvenčním řízení. Firma, kterou vlastní skupina Divenno Holdings, má projít konkurzem a bude na prodej.