Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Péče o seniory dovedla Helenu Bednářovou k titulu Výjimečná podnikatelka

Dobré slovo, úsměv, pohlazení a zájem o spokojenost starých lidí. I tak může vypadat hlavní náplň podnikání. Helenu Bednářovou, majitelku společnosti Centrin dovedl k ceně letošní soutěže Ocenění českých podnikatelek.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Senioři

Senioři | Foto: Fotobanka stock.xchng

Helena Bednářová v soutěži získala zvláštní cenu v kategorii Výjimečná podnikatelka. Je to vysoká nepřehlédnutelná blondýnka, která se snad neustále srdečně usmívá.

Vlastní a provozuje tři pečovatelské domy. Stará se celkem o 293 seniory:

„Ve Zruči nad Sázavou je kapacita 140 lůžek, na Praze 6 je 48 lůžek a v Unhošti u Kladna 105 lůžek, to znamená, celková kapacita je 293 lůžek. A tu plně naplňujeme.“

Přehrát

00:00 / 00:00

S oceněnou podnikatelkou Helenou Bednářovou mluvila reportérka Jitka Hanžlová

Proto se rozhodla, že postaví další pečovatelský dům:

„Chystáme se otevřít v blízké době už čtvrté zařízení, a to na Praze 6.“

S péčí o seniory začala, když jí bylo 23 let. A jak sama říká, vedla ji k tomu hodně špatná životní zkušenost.

„Přivedla mě k tomu špatná péče v léčebně dlouhodobě nemocných o mé prarodiče, kteří tam zemřeli. Chtěla jsem začít podnikat v tomto oboru. Je to důležité z pohledu poslání. Senioři si péči velmi zaslouží,“ zdůraznila Bednářová.

Za nejdůležitější při péči o staré lidi považuje laskavost:

„Vlídné lidské slovo a samozřejmě doteky. Psychická stránka je strašně důležitá. Tedy komunikovat s nimi, pohladit je.

Helena Bednářová ale nemůže být se svými klienty stále. Má 186 zaměstnanců. Může se na ně spolehnout, že budou na staré lidi stejně hodní jako ona?

„Tak v tuhle chvíli už mohu říci, že se mohu spolehnout. Samozřejmě kontrola je stále nutná, ale už ne tak jako na začátku.“

Teď už jí její podnikání přináší radost a uspokojení. „Sociální službu musí být neziskové. To znamená, že to není žádný zlatý důl. Člověk to musí dělat srdce, s láskou. Pro pomoc bližnímu,“ říká Helena Bednářová.

Milan Kopp, Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme