Reklama při vysílání amerického fotbalu stojí 100 tisíc dolarů za vteřinu

Sto tisíc dolarů za jedinou sekundu vysílacího času. Právě tolik platí firmy, které budou své výrobky a služby propagovat během nedělního finále ligy amerického fotbalu. Super Bowl je tak z pohledu zadavatelů reklamy i nadále nejdražší sportovní akcí na světě. A zároveň je, alespoň podle některých znalců, přehlídkou toho nejlepšího, co reklamní agentury nabízejí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Americký fotbal

Americký fotbal | Foto: Comstock Images

Finále Super Bowlu bude letos podle dostupných odhadů sledovat rekordních 106 a půl milionu diváků. I proto je reklamní čas během této akce tak drahý. „To je prostě Amerika. Amerika je fotbal, protože je to dynamický, je to rychlý, je to tvrdý, je to mužný. A když se na to dívá celá Amerika, která je nejbohatší zemí světa, tak pochopitelně ceny za reklamu jdou strašně nahoru,“ vysvětlil Jiří Mikeš z pražské Vysoké škole ekonomické.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jiří Mikeš z pražské Vysoké škole ekonomické ve Světě o desáté.

Za třicetivteřinový spot firmy platí v průměru 3 miliony dolarů. Na výrobě spotu právě a jen pro Super Bowl se dělá šest až osm měsíců. Firmám se to zřejmě skutečně vyplatí. „To je otázka prestiže, budování značky. Tam se může dostat opravdu to nejlepší z nejlepšího. Myslím si, že se jim to vyplatí, protože kdyby se jim to nevyplatilo, tak by to Američané určitě nedělali,“ řekl Mikeš

Například české firmě by se podle Mikeše do vysílacího času se svou reklamou prorazit nepodařilo. „To by byla sebevražda. Šance tam není prakticky vůbec žádná, protože to je opravdu pro super světové značky. Myslím, že by se nepovedlo ani Číňanům. To je skutečně jen pro americké nebo světové velké značky,“ poznamenal Jiří Mikeš.

Super Bowl je tradiční přehlídkou toho, co alespoň někteří experti považují za to nejlepší v oblasti reklamy. Navíc je také přehlídkou vysloveně amerických věcí. Velkou roli v reklamách hraje také vlastenectví. „U nás by to asi neprošlo. To je prostě Amerika,“ dodal Mikeš.

Roman Chlupatý, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme