Česká Škoda Transportation vyhrála tendr na soupravy varšavského metra. Cena je téměř 10 miliard
Česká strojírenská společnost Škoda Transportation ve spolupráci s firmou Škoda Vagonka vyhrála tendr na 45 nových souprav pro varšavské metro. Upozornil na to polský portál Transport-publiczny.pl. Nabídku ocenila Škoda na 1,608 miliardy zlotých (přes 9,6 miliardy Kč). Konkurenti se teď mohou proti výsledkům výběrového řízení odvolat.
Ve velkém výběrovém řízení vyhlášením v květnu 2017 se hledal dodavatel pro 45 souprav sestávajících ze šesti vozů.
Česká společnost předložila v konkurzu nejnižší nabídku. Cena pak zajišťovala v soutěži polovinu bodů. Rozhodovala pak také spotřeba energie (24 %), systém údržby vozidel (22 %) a ekologie (4 %), informuje Transport-publiczny.pl.
Duda podepsal nový proinvestiční zákon. Polsko má přeměnit ve zvláštní hospodářskou zónu
Číst článek
Škoda získala 97,62 bodu. Konkurent českého výrobce švýcarský Stadler dostal 87,95 bodu, na třetím místě jsou pak španělský CAF a rakousko-polské konsorcium Siemens a Newag s 75,95, respektive 75,75 bodu.
Výběrové řízení se prodloužilo kvůli požadavku Siemensu na zveřejnění nabídek soupeřů. Konkurenti se teď mohou proti výsledku odvolat k arbitrážnímu soudu.
Tramvaje z Česka nebudou
Nové soupravy metra by měly obsluhovat novou druhou linku metra, která byla otevřena v roce 2015 a v současnosti se prodlužuje, nahradit by také měly sovětské soupravy, které dosluhují na první lince.
Varšavské metro má dvě linky: M1 a M2 v celkové délce 29,2 kilometru. První linka je v provozu od roku 1995. Denně metro přepraví na 673 tisíc lidí.
Plzeňská Škoda Transportation už vyhrála tendr na tramvaje pro Varšavu za miliardy korun, ten byl ale loni v srpnu zrušen. Polskou metropoli mělo 213 nových nízkopodlažních tramvají od Škody přijít v přepočtu na 16,6 miliard korun, což bylo více než celkové tržby Škody Transportation v roce 2016 - a také více než varšavský rozpočet pro tento účel. Město tak tendr zrušilo, protože by na tramvaje nemělo peníze.