Stále více Čechů obědvá ve fastfoodech. Na trh vstupují další řetězce
Restaurace rychlého občerstvení se staly místem, kam Češi rádi chodí na oběd. Zajímá se o ně stále více lidí a hlavní roli obvykle sehrává čas. Důvodů, proč roste obliba rychlého občerstvení, je hned několik.
Zákazník například dopředu přesně ví, co má od návštěvy restaurace očekávat. Třeba podle prezidenta Asociace hotelů a restaurací Václava Stárka je výhodou standardizovaná úroveň služeb.
Ta je stejná ve všech zemích, kde restaurace působí, a tak s přehledem víme, co nám obsluha nabídne. Donesení jídla netrvá dlouho, navíc zákazníci už často vědí, co si objednávají.
Růst oblíbenosti fastfoodů potvrzuje například gastronomický server Lunchtime, který shromažďuje informace o nabídce restaurací. Počet lidí, kteří vyhledávají fastfoodová bistra, podle něj roste dvojnásobným tempem než u jiných typů pohostinství.
Jan Beneš mimo jiné prozradil, jaké řetězce restaurací proniknou do České republiky
Společnost Edenred uvádí, že v loňském roce šlo na oběd do restaurace rychlého občerstvení 13 procent lidí, kteří platili stravenkami. To je o více než procento vyšší počet než před třemi lety.
Česko je pro fastfoodové řetězce stále lukrativním trhem. Což dokazuje mimo jiné to, že sem chce ještě letos vstoupit dalších 10 světových značek z této oblasti. Na trhu často fungují jako franšízy.
„Poradci České asociace franchisingu se shodují, že i v následujících letech se dá očekávat nárůst franšízových značek na našem trhu,“ komentuje situaci manažerka asociace Petra Ritschlová.
Objeví se tu například Denny´s, který nabízí sendviče, zmrzlinářský řetězec Cold Stone Creamery, prodejce čokoládových sušenek Great American Cookies nebo největší řetězec kuřecího rychlého občerstvení na světě Church´s Chicken.