Taxify končí v Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích. Dál bude působit jen v Praze

Přepravní společnost Taxify v pondělí ukončila provoz ve čtyřech krajských městech a nadále bude působit pouze v Praze. Do ostatních měst České republiky se společnost případně vrátí až po legislativních změnách. Estonská firma rozšířila svůj provoz do Ostravy, Olomouce, Plzně a Českých Budějovic letos v červenci.

Praha (Aktualizováno: 13:59 17. 12. 2018) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aplikace Taxify (ilustrační foto)

Aplikace Taxify (ilustrační foto) | Zdroj: Taxify/Fotobanka Smartmockups.com

Působení Taxify v krajských městech zakazuje od října předběžné opatření soudu, vozy firmy však ve městech nadále jezdily. Na začátku prosince navíc soud zatím nepravomocně zakázal službu bez splnění zákonných pravidel i v Praze. Taxify s rozhodnutím nesouhlasí a plánuje se odvolat. V Praze tak zatím bude působit i nadále.

Taxify nesmí jezdit v Praze, dokud se nezačne řídit pravidly pro taxislužby, rozhodl soud. Firma se odvolá

Číst článek

Firma zvažovala ukončení činnosti v krajských městech od minulého týdne. Podle šéfa Taxify Romana Sysla dostávala firma v těchto městech často pokuty od úřadů a taxikáři zastrašovali a fyzicky napadali její řidiče.

Na Taxify navíc byla v minulých týdnech uvalena exekuce za více než půl milionu korun kvůli porušování předběžného opatření. Firma se hájí tím, že je zodpovědná pouze za vývoj aplikace a není tak poskytovatelem nebo zprostředkovatelem přepravních služeb.

„Naše služby budou nadále dostupné pouze v Praze, kde chceme i nadále investovat do dalšího rozvoje. V nejbližších měsících se zaměříme na další zlepšování servisu právě zde,“ dodal Sysel.

Společnost se zároveň upíná k chystaným legislativním změnám, které by mohly upravit provoz taxislužeb v Česku. Firma doufá ve změnu, která by umožnila další působení služby v Česku. Ministerstvo dopravy v současnosti připravuje novelu zákona o silniční dopravě, ve které mimo jiné navrhlo zrušení povinnosti taxikářů mít ve výbavě taxametr nebo střešní svítilnu, povinné by nemusely být už ani zkoušky z místopisu, které některá města vyžadují. Návrh novely ovšem vyvolal protesty části taxikářů.

‚Zákony by se měly dodržovat‘

Změnu zákona očekává i konkurenční Liftago, které v minulosti podalo kvůli provozu v krajských městech na Taxify žalobu. Nicméně do té doby je třeba respektovat zákony, které platí teď, tedy mimo jiné s prověřenými řidiči a vozy, uvedl šéf Liftaga Ondřej Krátký s tím, že Taxify by mělo dodržovat zákon i v Praze a nečekat až na zákaz od soudu.

Odchod Taxify z krajských měst taxikáři uvítali. Jsme rádi, že veřejná správa chrání podnikatele v dopravním sektoru. Zákony, i když se někomu nelíbí, by se měly dodržovat, uvedla mluvčí Asociace koncesionářů v taxislužbě Karolína Venclová.

Taxify začala v Česku působit v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů.

Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber začal na podzim přijímat nové řidiče pouze s platnou taxikářskou licencí.

Taxify začala v Česku působit v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů.

Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber začal na podzim přijímat nové řidiče pouze s platnou taxikářskou licencí.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme