Turisté už tolik nenakupují české sklo. Dominuje textil a móda

Turisté už tolik nevyhledávají tradiční české sklo a porcelán. Z prvního místa nejprodávanějších produktů je sesadilo značkové oblečení. Zájem o oblečení a módu výrazně vzrostl u všech turistů, kteří do země přijíždějí. Nákup luxusních značek se jim totiž po vrácení daně z přidané hodnoty vyplatí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obchod se značkovým zbožím

Obchod se značkovým zbožím | Foto: Tomáš Adamec

„České sklo bylo na ústupu již před několika lety. I kvůli mnoha padělkům, které se sem dovážely. Značka českého křišťálu nebyla také dobře chráněna. Přesto je po módě sklo druhé nejnakupovanější,“ říká Jiří Macas, ředitel společnosti Global Blue, která pro cizince zajišťuje vracení daně z přidané hodnoty. Podle něj následují hodinky, šperky a elektronika.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nákupních trendech u turistů v ČR mluvil na Rádiu Česko Jiří Macas, ředitel společnosti Global Blue

„Dalším důvodem preferencí turistů je i změna jejich struktury turistů. Nyní tíhnou k nákupu konzumního typu zboží, jako je móda a oblečení,“ pokračuje Macas.

Více než polovinu všech nákupů, u kterých je uplatňováno vrácení DPH, u nás provedou Rusové. Následují Číňané a Tchajwanci. DPH se vrací jen občanům mimo EU. Vracení DPH, takzvané tax free umožnil zákon v roce 2000.

Rádio Česko Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme