Na každého Nora vychází podle statistik až 20 kilogramů odpadního textilu ročně. Jedna z tamních firem se rozhodla raději textil recyklovat a to tím, že ho rozloží zpět na vlákna.
Staré oblečení, koberce nebo záclony. Pokud se nedají znovu využít, lidé by je měli správně třídit do kontejnerů na textilní odpad. Většina ho ale v Česku končí na skládce.
V Česku se ročně vyhodí přibližně 180 000 tun textilu, přičemž jen 3 až 4 procenta se dostanou do kontejnerů na směsný odpad. K recyklaci se vytřídí jen 39 000 tun.
S nápadem na využití textilního odpadu přišla Diakonie Broumov. Měsíčně vytřídí až 500 tun textilního odpadu, z toho zhruba 20 procent končí na skládkách a ve spalovnách.
Roušky z Evony sice ještě některé e-shopy nabízejí, textilka už je ale nevyrábí, nebyla poptávka. „My jsme je v nabídce měli někdy ještě zhruba před půl rokem, ale prodej byl nula,“ říká její ředitel.
Pracovníkům broumovské Diakonie pomáhá třídit textil unikátní linka, jediná svého druhu na světě. Její vývoj trval tři roky. Třídění textilu je podle vedení sociálního družstva výrazně efektivnější.
Více než 10 000 kusů padělaného zboží s originální hodnotou přesahující 24 milionů korun zajistila Česká obchodní inspekce ve třetím čtvrtletí tohoto roku. 75 % kontrolovaných porušovalo předpisy.
Do roku 2030 chce ale IKEA vyrábět všechno z recyklovaných nebo ekologických materiálů. Tedy tak, aby se ze zboží nikdy nestal odpad, a když už, tak recyklovatelný.
Na čistotu je v kuchyni třeba myslet po celý rok a v letních měsících zvlášť. Nová studie vědců z univerzity na Mauriciu odhalila, že zdrojem nákazy mohou být třeba i obyčejné látkové utěrky.
Varšavská burza schválila vyřazení akcií znojemské textilky Pegas Nonwovens z obchodování. S akciemi se podle pondělního oznámení burzy bude ve Varšavě naposledy obchodovat v úterý-
Turecku dochází červená látka. Vlastenecké nadšení po nezdařeném puči totiž přineslo velký tlak na výrobce vlajek. Produkce nejžádanějšího artiklu ale v posledních dnech klesá. Výrobci metráže nestačí dílny zásobovat. Od pokusu o převrat se vlajek prodalo 100 miliónů. Uvádí to turecký zpravodajský web T24. Veřejná prostranství tureckých měst jsou rudých praporů plná.
Asijské hlavní město kávy. Tak někteří turističtí průvodci mluví o Tchaj-peji. Pití kávy se stalo v posledních letech velmi populární nejen v tchajwanské metropoli, ale na celém ostrově a v oblibě dohání i vyhlášený tchajwanský čaj. Kávou se však lidé na Tchaj-wanu nemusí osvěžovat jen vnitřně. Vyrábí se tam z ní dokonce oblečení.
Česká obchodní inspekce (ČOI) se v loňském roce zaměřila na kontroly textilu. Pochybení odhalila u každého druhého výrobku. Nejčastěji se jednalo o chybějící cenovky na oblečení nebo o špatné materiálové složení výrobku. Za pochybení udělili inspektoři milionové pokuty.
Tržby českých textilek dosáhly loni téměř 52 miliard, což jsou to nejlepší výsledky od hospodářské krize v roce 2009. A to i přesto, že o některá významná odbytiště čeští exportéři přišli.
Pět let uplynulo ode dne, kdy skončila tradice sériové výroby oděvů ve známém OP Prostějov. Výrobky z této textilky nosilo hned několik generací lidí, a to včetně politiků, herců nebo olympioniků.
Do Ruska už se nebude dovážet zahraniční textil. Podporou domácího průmyslu zdůvodnila ruská vláda zákaz státních nákupů zahraničního oblečení. Opatření se netýká zemí celní unie - Běloruska a Kazachstánu.
Liberečtí vědci vyvinuli speciální optická vlákna, která se dají dobře všívat do bund, batohů, cyklistického oblečení nebo textilních korbiček dětských kočárků. Když se rozsvítí, jsou chodci nebo cyklisté na silnicích vidět lépe než při použití reflexních prvků.
V Českých Budějovicích přibude 26 nových kontejnerů na textil. Lidé do nich mohou odkládat použité oblečení. Některé obnošené kusy poslouží už jen jako hadry na čištění. Ty zachovalejší je možné dále využít - ať už komerčně, nebo pro dobročinné účely. Obyvatelé krajského města si kontejnery na textil oblíbili.
V sobotu od devíti hodin se ve Strmilově konají už tradiční Tkalcovské slavnosti. Chybět nebude prohlídka tkalcovny, opékání masa ani večerní program v podobě koncertu kapely Yo Yo Band.
Zhruba na dvojnásobek chce Diecézní charita Brno do konce roku zvýšit počet kontejnerů, do kterých mohou lidé odkládat oblečení pro potřebné. Většina jich bude rozmístěna v Brně, některé pak také v obcích v okolí.
Českobudějovická společnost A.S.A. začne ode dneška v krajském městě rozmisťovat zcela nový typ kontejnerů určených pro sběr použitého textilu. Nádoby budou stát na dvaceti stanovištích.
Bangladéšská policie pátrá po majiteli vyhořelé textilky. Při nejtragičtějším požáru v historii země zahynulo 110 lidí a zaměstnanci obviňují právě vlastníka továrny z odpovědnosti za tak vysoký počet obětí. Už druhým dnem také pokračují demonstrace za lepší pracovní podmínky. Bangladéš je v současnosti druhým největším exportérem oděvů na světě, textilní výrobky tvoří celých 80 procent jeho exportu.
Turisté už tolik nevyhledávají tradiční české sklo a porcelán. Z prvního místa nejprodávanějších produktů je sesadilo značkové oblečení. Zájem o oblečení a módu výrazně vzrostl u všech turistů, kteří do země přijíždějí. Nákup luxusních značek se jim totiž po vrácení daně z přidané hodnoty vyplatí.
Až z jihovýchodní Asie se do českých řek mohou dostat jedy. Česká pobočka Greenpeace na základě laboratorních testů zjistila, že v Labi a jeho přítocích jsou nebezpečné látky. Takzvané nonylfenoly, které působí negativně na vodní organismy a narušují funkci hormonů, jsou sice v Evropské unii zakázané, ale v Číně a dalších mimoevropských zemích se používají v textilním průmyslu. Do EU se pak nejspíš dostávají v dováženém oblečení.
Made in Italy, značka dosud zajišťující nejvyšší kvalitu i tradici, zejména oblečení. Město Prato označované za konfekční metropoli Apeninského poloostrova je dnes doslova zaplaveno desetitisíci čínských dělníků a obchodníků, kteří chrlí miliony kusů oblečení do celého světa. A vše s nášivkou ‚Made in Italy‘, přestože na nich italského není už vůbec nic.
Na holešovickém výstavišti začíná 16. ročník mezinárodního veletrhu interiéru a designu Tendence, který návštěvníkům představuje trendy v oblasti nábytku, stolování, bytového textilu a dekorací.