Vánoční průzkum: každá čtvrtá žena kupuje dárky v říjnu, tři procenta lidí nejí cukroví
Třetina lidí vůbec nekupuje vánoční stromek. Cukroví na svátky naopak peče 75 % českých domácností, pouze 3 % Čechů cukroví vůbec nejí. Například vánočku však až 30 % lidí kupuje v obchodě a 19 % ji dostává od příbuzných. Vyplynulo to z průzkumu řetězce Tesco.
Tři čtvrtiny lidí za vánoční dárky plánují letos utratit stejně jako v loňském roce. Nejčastěji jde o částku 3000 až 5000 Kč, tu plánuje utratit 31 % lidí. Téměř třetina (28 %) pak utratí dokonce částku do 10 000 korun. Více za dárky utratí ženy než muži.
Předpověď počasí na Vánoce: přes den teplota nad nulou, místo sněhu bude padat déšť
Číst článek
Nejčastěji lidé obdarovávají své blízké kosmetikou (65 %), oblečením (58 %) a hračkami (48 %). Nejvíce lidí si pod stromečkem přeje nalézt hotovost (40 %) a oblečení (35 %).
Muži touží především po elektronice, ženy po pobytových zájezdech, knihách, poukázkách na nákup různého zboží nebo produktům do domácnosti. Vánoční svátky tráví většina lidí doma (85 %), na hory míří jen 3 % Čechů.
V říjnu nebo last minute?
Zatímco každá čtvrtá žena už má dárky nakoupené od října, čtvrtina mužů je naopak hodlá řešit až na poslední chvíli, ukázal aktuální průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit.
Český rozhlas testoval doručování zásilek před Vánocemi. Pošta dodala včas jen polovinu
Číst článek
V listopadu a prosinci nakupuje dárky 64 % lidí. Pár dní před Vánocemi vyráží do obchodů téměř 15 % lidí, 13 % nakupuje v průběhu roku. Dvě procenta lidí vánoční dárky nekupují a 0,2 % nakupuje ve slevách po svátcích.
Každá pátá žena se inspiruje dopisy pro Ježíška, muži zase preferují přímo se zeptat, co by si jejich blízcí přáli.
„Nejvíce ale o našich vztazích vypovídá přece jen to, zda se spolehneme na to, že obdarovaného dobře známe, a trefíme se mu do vkusu. Nákupy takto řeší každý druhý, možná trochu překvapivě častěji muži než ženy. Ty se zase častěji spoléhají na různé tipy na dárky, které nachází v časopisech a na internetu,“ dodal analytik Home Credit Roman Müller.