Doručování zásilek se před Vánoci prodlužuje, může za to nedostatek pracovníků i silnější ekonomika
Do Štědrého dne zbývá deset dní. Pokud ještě nemáte všechny dárky a plánujete je nakupovat v e-shopech, nespoléhejte na to, že vám je doručovací společnosti stihnou dodat. Vytížení jsou téměř všichni přepravci - ti soukromí i Česká pošta.
Doručovatelé před Vánocemi přepravují obrovské množství zásilek - téměř čtvrt milionu balíků denně. Takový počet platí téměř pro každou dopravní společnost. Česká pošta ale slibuje, že zásilky podané nejpozději v úterý 19. prosince stihne do Vánoc doručit. Jiné doručovací firmy ale doporučují posílat zboží raději do konce tohoto týdne.
E-shopy se zatím shodují, že jejich byznys problémy s doručováním zboží neovlivňují. Stoupá ale zájem o vyzvednutí zboží na výdejních místech nebo o doručení přes expresní službu. Třeba Alza.cz zaznamenala o třetinu větší zájem o speciální výdejní boxy, Radiožurnálu to potvrdila Patricie Šedivá, mluvčí společnosti.
Český rozhlas testoval doručování zásilek před Vánocemi. Pošta dodala včas jen polovinu
Číst článek
„Velmi oblíbené a spolehlivé jsou Alza boxy, které umožňují zákazníkům individuální vyzvednutí podle jejich možností. Čím blíže Štědrému dni, tím více roste zájem o výdejní místa, a to zhruba o třetinu oproti minulému víkendu. Tento stoupající trend poběží až do Štědrého dne,“ dodala.
Ani Mall.cz, druhý největší e-shop v Česku, pokles tržeb kvůli problémům s dopravou neeviduje. S blížícím se Štědrým dnem ale rychle roste počet lidí, kteří své zboží nechávají doručit na výdejní místa. Ty si totiž dopravce zaváží sám.
Letošní problémy
„Zájem o výdejní místa jednoznačně roste, a to v řádech desítek procent s blížícím se Štědrým dnem. Konečný podíl využívání výdejních míst se vyšplhá až na 90 procent oproti využívání dopravy,“ přiblížil Radiožurnálu mluvčí firmy Jan Řezáč.
Doručovatelé nicméně letos mají s včasným doručováním velké problémy. Hlavním důvodem je nízká nezaměstnanost - přestože se firmy snaží navýšit své stavy a nové pomocníky hledají už od léta, letos se jim to příliš nedaří. Dalším důvodem je silnější ekonomika, která lidem dovoluje víc utrácet - třeba právě za vánoční dárky.