Zisky telekomunikační firmy O2 stoupaly v letošním prvním pololetí až dvojnásobně
Největší tuzemská telekomunikační firma O2 v letošním 1. čtvrtletí meziročně zdvojnásobila čistý zisk. Celkem dosáhl jedné miliardy a 200 milionů korun.
Takový růst zisku překvapil i analytiky. Zákazníci firmy více telefonují, rostou datové výnosy a přispěly i dobré výsledky dceřiné společnosti O2 na Slovensku.
Kromě toho společnost šetří, snaží se snižovat náklady a být více efektivní. A to se jí zjevně daří.
„Zejména jsme začali zjednodušovat způsob, jakým firmu řídíme. A zároveň jsme úspěšně předjednali komerční podmínky s našimi klíčovými dodavateli,“ potvrdil finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.
Největší tuzemské telekomunikační firmě 02 se nebývale daří. Nejnovější výsledky hospodaření společnosti okomentoval analytik J&T Banky Milan Vaníček
Celkový počet mobilních zákazníků O2 se meziročně snížil o jedno procento na 5 milionů 13 tisíc. Množství tarifních klientů naopak o jedno procento stouplo na 3 miliony 270 tisíc.
Celkový mobilní hlasový provoz generovaný zákazníky O2 se zásluhou neomezených tarifů zvýšil o dvě procenta na 2 miliardy a 876 milionů minut.
„Posun na tržbách, to znamená jejich stabilizace, by mohl přetrvat i do budoucnosti. Nicméně úroveň nákladů zřejmě nebude ve všech kvartálech tak nízká, protože společnost bude muset rozjet nějaké marketingové akce, aby podpořila tržby,“ předpovídá další vývoj analytik J&T Banky Milan Vaníček.
Nástup virtuálních operátorů
Hlavními konkurenty O2 jsou Vodafone a T-Mobile. Stále větší podíl na trhu si ale ukusují virtuální operátoři, kterých je více než 70.
Například podle posledních odhadů Tarifonu, který srovnává služby operátorů v Česku, je podíl všech virtuálních operátorů na trhu podle počtu aktivních SIM karet kolem 11 procent.
Ale ve třech čtvrtinách z nich mají majetkovou účast právě velké firmy. Tedy O2, T-Mobile nebo Vodafone. Měřeno výnosy představují nezávislí virtuální operátoři nepatrnou část trhu.