Značky kvality moc lidí nezajímají
Jenom minimum lidí zajímají značky kvality na výrobcích a službách a to by se mělo změnit - tvrdí Rada České republiky pro jakost. Národní ceny za jakost, značky Czech Made nebo označení Ekologicky šetrného výrobku by v budoucnu měly být možná i klíčem pro získávání státních zakázek. Noví držitelé těchto ocenění se jimi můžou chlubit od dnešního večera.
Dostat mnohem víc do podvědomí lidí tyto značky kvality, to je to, co jsme zatím nezvládli, přiznává náměstek ministra průmyslu a obchodu a zároveň šéf Rady pro jakost Zdeněk Vorlíček. Stále existuje mnoho různých označení kvality a spotřebitelé se v nich neorientují a nevěří jim. V mnoha případehc oprávněně, protože značky si vymýšlejí a udělují samotné firmy. To by se od začátku roku 2003 mělo výrazně změnit. "Systém česká kvalita, kde součástí je i Czech Made, bude označovat výrazným CZ ty značky kvality, kde ta třetí strana třeba zkušebna dostatečně prokazuje, že to zboží je opravdu kvalitní."
Stejně transparentní by mělo být i oceňování firem. Národní cena za jakost by tak mohla být podle Zdeňka Vorlíčka například klíčem k získávání státních zakázek. "Zatím nic takového neexistuje." Letošní Národní cenou za jakost ocenila rada výrobce čelních automobilových skel společnost Saint-Gobain Sekurit z Hořovic, mezi malými a středními firmami brněnskou stavební společnost Firesta-Fišer.