Na prvním místě žebříčku stovky nejhodnotnějších firem světa se umístil Google

Americký Google je podle agentury Millward Brown nejcennější značkou na světě. Hodnota společnosti v této chvíli dosahuje téměř 159 miliard dolarů. To je asi trojnásobek veškerých příjmů České republiky za rok. Informují o tom Hospodářské noviny. V žebříčku se obecně daří technologickým firmám.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google

Google | Foto: Tiskové centrum Google Česká republika

Google se na první místo vrátil po třech letech a odsunul z pozice nejhodnotnější značky Apple.

Pomohla mu prý zejména výroba chytrých telefonů. Systém Android totiž doslova ovládá trh a je také jedinou rovnocennou konkurencí iPhonů od společnosti Apple.

„Jednak Apple se trošičku propadl, to je dáno tím, že se zemřel Steve Jobs. Nechci říci, že ta firma ztratila vizi, ale rozhodně ztratila vizionáře. A to hraje svou roli v současné situaci, kdy se cena firmy, a to je hodně dáno cenou akcie, pohybuje složitými a někdy emocionálními cestami,“ vysvětluje Ivan Tomek, specialista na výzkum trhu a marketing.

Přehrát

00:00 / 00:00

Společnosti Google a Apple porovnal specialista na výzkum trhu a marketing Ivan Tomek

„Navíc Apple je firma, která má inovace v softwaru i hardwaru, což je daleko nákladnější. A v hardwaru na ni trošku útočí jiné firmy se smartphony a tablety. Google je softwarová firma. Podařilo se mu nehezky zachytit cloudové služby a ten nástup si nenechali utéct,“ dodává.

V této souvislosti Tomek připomíná sloveso googlovat, které se stalo součástí české slovní zásoby, což znamená, že lidé značku vnímají jako běžnou součást života. Apple má naopak užší skupinu uživatelů.

Mezi desítkou nejhodnotnějších značek jsou zastoupeny výhradně americké firmy. Jen jedna z první pětice přitom nepodniká v oblasti počítačů nebo internetu. Na třetím místě letos skončila společnost IBM, čtvrté místo obsadil Microsoft a na pátou pozici v žebříčku se probojovala společnost McDonald’s.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti zjišťovala redaktorka Pavlína Nečásková

Mezi českými společnostmi, které vyvážejí do zahraničí, už několik let vynikají například automobilka Škoda, Plzeňský Prazdroj nebo počítače společnosti Foxconn.

Ve světě jsou oblíbené také české mikroskopy, skvělou pověst mají už od dob socialismu. Velmi ceněná jsou i zdravotnická lůžka z České republiky, která mají speciální funkce a originální design.

Nejcennější značky světa roku 2014 | Foto: Český rozhlas

Helena Šulcová, Pavlína Nečásková, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme