Zákaz reklamy na přívěsných vozících v Hradci Králové firmy nerespektují

Už dva týdny platí v Hradci Králové zákaz reklamy na přívěsných vozících. Ty často stojí u velkých silnic a na křižovatkách. Vedení města vadí, že tento druh reklamy nepodléhá regulaci. Naopak jedna z reklamních firem považuje zákaz za omezování podnikání.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stará radnice a katedrála v Hradci Králové

Stará radnice a katedrála v Hradci Králové | Foto: Milan Baják | Zdroj: Český rozhlas

Na křižovatce Mileta u fakultní nemocnice stojí hned několik přívěsných vozíků s reklamami. Podle Ondřeje Votroubka, vedoucího odboru správy majetku, město jejich majitele už brzy osloví:

„V tuto chvíli písemnou formou, kde je vyzveme ke smírnému řešení a dáme jim lhůtu na odstranění těchto reklamních ploch. Pohybujeme se v gesci nejkratší doby asi deseti dnů.“

Odstraňování reklam, které nařízení rady města zakázalo, bude sledovat městská policie. „Strážníci monitorovali město a zjistili 14 těchto vozíků,“ potvrzuje mluvčí strážníků Eva Čížková.

Přehrát

00:00 / 00:00

O porušení zákazu reklamy na přívěsných vozících natáčel redaktor Jiří Fremuth

Několik reklam na vozících patří v Hradci Králové reklamní agentuře Jana Čížka. Ten zatím na upozornění od úřadu čeká. Podnikateli vadí, že město podle něj omezuje podnikání:

„My jsme v mezidobí podali podnět k prošetření krajskému úřadu. Máme podezření na to, že město tímto nařízením porušilo několik zákonů a dokonce se to dotklo našich ústavních práv.“

Zákaz předložil radě města náměstek primátora Martin Soukup z ODS. Podle něj chce město tento druh podnikání hlavně regulovat - vozíky prý hyzdí město a mohou ohrožovat dopravu.

„Myslím si, že obrázek si Hradečáci udělají sami. Právě na základě jejich stížností a stížností obchodníků a dopravní policie jsme byli nuceni přistoupit k tomuto pro podnikatele nepopulárnímu opatření.“

Podnikatel Čížek upozorňuje na jeden paradox zákazu: „Nařízení se kupodivu nevztahuje na prezentaci politických stran a hnutí, což nám přijde jako účelové před nadcházejícími komunálními volbami a na akce pořádané městem. To znamená, že tu máme dvojí metr.“

Podle náměstka Soukupa s politickou reklamou problémy nebyly: „Na základě toho, že v minulosti nikdy problém nebyl, tak jsme to ponechali ve stávajícím znění.“

Magistrátní úředníci slibují, že reklamu na vozících povolí - nově ale s příslušnými povoleními a za nájem.

Jiří Fremuth Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme