Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Tepličtí žáci mapovali cesty do školy, navrhují zvýšit bezpečnost

Žáci Speciální základní školy v Teplicích mapovali několik tras, kudy chodí do školy. Magistrátu předali návrhy na zvýšení bezpečnosti chodců. Město už s některými opatřeními počítá.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přechod pro chodce v ulici U Červeného kostela, Teplice

Přechod pro chodce v ulici U Červeného kostela, Teplice | Foto: Gabriela Hauptvogelová | Zdroj: Český rozhlas

Škola stojí na rohu ulic Riegrova a U Červeného kostela. V okolí zařízení přechody pro chodce jsou, ale situace přesto není ideální.

„Pomohlo by víc přechodů nebo retardéry u přechodů přímo u školy, aby auta musela zpomalit. Jezdí jako blázni a třeba ani někdy nezastaví," popisuje situaci žák osmé třídy Pavel Chmel. Problémy jsou i u nedalekých Městských sálů.

Návrhy řešení zpracoval dopravní inženýr Vladimír Budinský ve spolupráci s policisty a odborem dopravy. Oba přechody hned u školy budou nasvícené a rozšířené. V ulici se také sníží rychlost na 30 km/h. Jana Strejcovská z odboru dopravy ale dodává, že zastupitelé to nesmějí z návrhu rozpočtu na příští rok vyškrtnout:

Přehrát

00:00 / 00:00

Děti ze Speciální základní školy U Červeného kostela v Teplicích mapovaly trasy, kudy chodí do školy. Magistrátu předaly návrhy, jak zvýšit bezpečnost chodců. Víc v reportáži Gabriely Hauptvogelové

„Záleží na vypsaném výběrovém řízení. Ale nejdřív asi na jaře, nejpozději v létě," doplnila. Režim se změní i na Smetanově náměstí. Mezi tamním supermarketem a školou teď můžou auta přejíždět přes ulici U Červeného kostela do Edisonovy. Město ale plánuje uzavírku a v prostoru uzavřené křižovatky chce udělat parkovací místa.

Možné nové přechody pro chodce u zastávek MHD u Městských sálů bude město řešit až příští rok. To vybere nového dopravce a možná se změní i trasy linek.

Dalším krizovým místem je podle Vladimíra Budinského Nedbalova ulice, kam děti chodí do jídelny.

„V Nedbalově ulici nenavrhujeme přechod, ale místo pro přecházení s tím, že obrubníky by v tom místě byly sníženy. Samozřejmě navrhujeme takový pás, kde by byly instalovány umělohmotné retardující prvky, které by snižovaly rychlost," vysvětlil Budinský.

Jenže město zatím odmítá zpomalující pás instalovat. Odbor dopravy o to nicméně může požádat znovu. Umístění retardéru zdůvodní tím, že v ulici Pod Doubravkou u školní družiny jsou také a osvědčily se.

Gabriela Hauptvogelová, Nikola Bojčev Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme