30. 6. | Přejeme krásný mezinárodní den sociálních médií! ☀️#BKHB #brodskejhokej #bkhbrodina #jakolev #ceskyhokej
— BK Havlíčkův Brod (@narodnitym) June 30, 2023
Hokejová reprezentace ztratila účty na sociálních sítích. Svaz přišel o 675 tisíc sledujících fanoušků
Český hokej ve čtvrtek zažil změnu nejen na trenérské pozici, ale také v oblasti komunikace na sociálních sítích. Hokejová reprezentace přišla o všechny účty po ukončení spolupráce Českého svazu ledního hokeje s marketingovou společností BPA, která je spravovala.
BPA sport marketing po téměř 15 letech končí v pozici výhradního marketingového partnera hokejové reprezentace a od 1. července již nebude pokračovat ve spolupráci se současným vedením Českého hokeje.
Loni v prosinci Český svaz ledního hokeje (ČSLH) po rozsáhlém auditu oznámil, že v červnu spolupráce skončí. Mimo jiné tak přišel i o správu účtů na sociálních sítích. Oficiální účet hokejové reprezentace měl na Twitteru 103 tisíc, Instagramu 258 tisíc, Facebooku 158 tisíc a na TikToku 156 tisíc sledujících. V součtu svaz přijde necelý rok před domácím MS o 675 tisíc sledujících.
Podle generálního sekretáře ČSLH Jana Černého byla důvodem vysoká cena. „BPA nám účty nabídla za naprosto astronomickou částku. Nereálnou na český trh i na jejich sledovanost. I kdyby částka byla šestinásobně menší, než nám nabídli, tak jsme za tuto částku schopni vybudovat skvělé sociální sítě s daleko větší sledovaností a větším dosahem,“ řekl Černý.
‚Vše si budeme dělat sami.‘ Podle Hadamczika nepracoval hokejový svaz v minulosti hospodárně
Číst článek
BPA nabízela spolupráci i pro další období, ale vedení Českého hokeje se rozhodlo jít jinou cestou.
„V uplynulých měsících proběhla řada jednání s představiteli Českého hokeje, při nichž jim byly představeny různé varianty budoucího provozování a správy účtů národního tým na Facebooku, Instagramu, Twitteru a TikToku s cílem zajistit kontinuitu dlouhodobé kvalitní práce při tvorbě obsahu na uvedených účtech, a na blížící se domácí světový šampionát, který se uskuteční v květnu 2024 v Praze a Ostravě,“ zmínil marketingový partner na webu.
„K dispozici byl dán Českému hokeji také náš tým, který se o účty v posledních letech úspěšně stará. Vedení Českého hokeje se však rozhodlo neakceptovat ani jednu z nabídek a pokračovat svou vlastní cestou,“ doplňuje.
Prezident Českého svazu ledního hokeje Alois Hadamczik navíc nedorazil ani na čtvrteční slavnostní galavečer Zlaté hokejky, kterou vyhlašuje Český hokej a společnost BPA sport marketing.
BPA spolupracuje s hokej.cz
Marketingová agentura hodlá ale s hokejovou veřejností nadále komunikovat a informovat o aktuálním dění, jen ve spolupráci se serverem hokej.cz.
„Spokojenost fanoušků a sledujících našich účtů je pro nás na prvním místě, proto jim budeme i nadále servírovat ten nejlepší a nejaktuálnější hokejový obsah. Nově pod hlavičkou hokej.cz,“ uvedla BPA.
Účty známé jako Česká hokejová reprezentace čeká transformace a twitterový účet už není aktivní. Pod označením @narodnitym se objevil na síti hokejový klub z Havlíčkova Brodu, který přidává příspěvky reflektují situaci kolem hokejové reprezentace.