Bolest zad jako vedlejší účinek změn vozů formule 1. ‚Musíme otevřít debatu,‘ varuje pilot Ferrari Sainz
Sezona formule 1 je v plném proudu, oproti minulým sezonám s řadou technických změn u vozů. Podle jezdce stáje Ferrari Carlose Sainze ale hlavně tužší odpružení způsobuje bolesti zad a krku. Proto volá španělský pilot po diskusi a změnách, jak uvedl pro web Motorsport.com.
Širší pneumatiky, přepracovaná aerodynamika, kryty předních kol nebo nová zadní křídla. Řada změn, jejichž smysl vidí i Carlos Sainz z Ferrari: „Dělají přesně to, co potřebujeme pro závodění,“ citoval Španěla web Motorsport.
Nový uchvatitel trůnu formule 1? Monacký závodník Leclerc dokazuje talent, který v něm vždy dřímal
Číst článek
Vysněný účinek má fanouškům nabídnout častější předjíždění, napínavější souboje a vícero adeptů na titul.
Po posledních závodech ale začal syn dvojnásobného mistra světa upozorňovat i na vedlejší účinky jinak ceněných úprav. „Už v Miami byly obrubníky řádně agresivní. V Imole byla řada nerovností, které byly pro tělo dost tvrdé,“ pokračoval.
Sedačky formulí sedí každému závodníkovi přesně na míru, aby řidič cítil pro zpětnou vazbu každou maličkost. Změny v letošní sezoně však způsobily i tužší odpružení. Nárazy se tak stávají čím dál tvrdší.
„Jako jezdci a F1 se musíme zamyslet, jakou cenu musí jezdec zaplatit na svých zádech a zdraví v kariéře F1 s takovouto filozofií? Myslím, že ze všeho nejvíc potřebujeme otevřít debatu,“ vyzývá i soupeře a kolegy.
Podle médií zůstává u Sainze otazník nad víkendovou účastí v Barceloně. Trápí ho právě bolesti krku.
Obává se i blížícího se Grand Prix v Monaku 29. května na dráze, která je mírně hrbolatějším povrchem známá. O dva měsíce dříve si na místní trať zpětně stěžoval i čerstvý pilot formule 1 Zhou Guanyu: „Nové vozy jsou velké zlepšení, ale trpíme více než normálně.“
Čínský řidič už je ale podle svých slov zvyklý z vozů formule 2, ve kterých to bylo podobně nepříjemné.