Když proti vám jde vlastní tým. Někteří závodníci Formule 1 doplácejí na týmovou režii

Asi každý automobilový závodník chce vyhrávat. A o to víc ho pak může mrzet, když je nejrychlejší, ale o triumf na trati přesto přijde. Ne vlastní chybou, ale rozhodnutím vlastní stáje. Kvůli takzvané týmové režii, která je ve Formuli 1 povolená.

Baku/Ázerbajdžán Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Od příštího ročníku budou muset mí všechny vozy nainstalovaný bezpečnostní systém Halo (česky „svatozář“).

Vůz stáje Ferrari ve Formuli 1. | Zdroj: Reuters

„Fernando je rychlejší než ty," slyšel ve Velké ceně Německa v roce 2010 Felipe Massa.

V té době byl Brazilec v čele závodu a pokud by nepřišla připomínka z týmového rádia, velmi pravděpodobně by vyhrál. Ale jeho týmový kolega Fernando Alonso měl v celkové klasifikaci více bodů, a tak Ferrari ve snaze získat titul podpořilo Španěla.

Velkou cenu Číny vyhrál Ricciardo. Verstappen připravil Vettela o stupně vítězů

Číst článek

„Žádný týmový rozkaz nepřišel. Bylo to moje rozhodnutí, protože jsem na tvrdé sadě pneumatik ztrácel rychlost,“ hájil pak po závodě zájmy týmu viditelně frustrovaný Massa.

Alonso v té sezoně ale titul nakonec nezískal, takže brazilský pilot zbytečně přišel o dvanácté vítězství v kariéře. Ještě větší skandál vzbudilo ale rozhodnutí týmu Renault ve Velké ceně Singapuru roku 2008.

„Tým Renault prostřednictvím svého šéfa Flavia Briatoreho a technického šéfa Pata Symondse nařídil svému mladšímu závodníkovi Nelsonu Piquetovi mladšímu, aby v určité chvíli závodu naboural do zdi a tím pádem na závodní dráhu musel vyjet safety car. Načasování safety caru následně pomohlo týmové jedničce Fernandu Alonsovi k tomu, aby se stal vítězem závodu,“ vzpomíná automobilový závodník a expert Radiožurnálu Jakub Knoll.

'Nevidím na to, co se děje vzadu.' Räikkönen v Bahrajnu při zastávce v boxech zranil mechanika

Číst článek

V posledních letech se týmová režie objevuje hlavně u Ferrari a doplácí na ni Kimi Räikkönen.

„V letošní sezoně se to asi nejvíc projevilo v Číně, kdy Ferrari naplánovalo Räikkönenovi strategii, která pro něj nebyla nic moc a měla spíš pomoct Vettelovi. A to tím, že měl Kimi Räikkönen brzdit Vettelovy soupeře. Projevuje se to celkem často,“ říká Jakub Knoll.

Pikantní je, že Räikkönen je považován za jednoho z nejlepších pilotů současnosti a právě pro Ferrari získal poslední individuální titul mistra světa. Přesto ve dvojici se Sebastianem Vettelem plní roli týmové dvojky. Jestli bude finský pilot i nadále bojovat nejen se svými soupeři, ale opět i s vlastním týmem, to uvidíme už tento víkend při Velké ceně Ázerbajdžánu.

David Prouza Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme