Málem uhořel, ale k formuli 1 se přesto po šesti týdnech vrátil. Od Laudovy nehody uplynulo 40 let
Rakouský pilot formule 1 Niki Lauda bojoval přesně před čtyřiceti lety o život. Při Velké ceně Německa nezvládl na starém a nebezpečném okruhu jednu ze zatáček a po nehodě málem uhořel ve svém voze.
Byl mistrem světa roku 1975. Na takzvaném severním okruhu Nürburgringu tehdy zajel jako první muž v historii kolo pod sedm minut.
O rok později organizoval Niki Lauda kvůli nedostatečné zabezpečenosti trati protest proti závodu, ale nepřemluvil dostatek pilotů.
Bývalý pilot F1 Niki Lauda bojoval za vyšší bezpečnost a jemu samotnému se závody málem staly osudnými
„Bylo běžné, že se jeden až dva jezdci za sezonu zabili. Já byl mluvčím závodníků za vyšší bezpečnost. Byl to velký problém, snažil jsem se, ale nešlo předejít všemu. Bylo to složité, museli jsme s tím bojovat,“ vzpomínal Lauda v rozhovoru k premiéře filmu Rivalové.
Snímek šel do kin před třemi lety a sleduje právě Laudův tehdejší souboj s Britem Jamesem Huntem. Ve druhém kole Lauda nezvládl pravotočivou zatáčku, narazil do bariéry, která ho odrazila zpět na trať, a vůz začal hořet.
Jeden ze soupeřů do něj naboural, vzápětí se spolu s ostatními snažil zaklíněnému Laudovi pomoci z vozu. Mistr světa utrpěl kromě rozsáhlých popálenin i velký šok. Přesto se se speciálními obvazy vrátil o šest týdnů později k závodění a ve Velké ceně Itálie byl čtvrtý.
„V pátek jsem nemohl jet. Nedokázal jsem překonat strach, protože se mi vrátily pocity z té nehody. Jel jsem na hotel, vrátil se v sobotu a sedl do auta mnohem uvolněnější. Při závodě to pak bylo docela dobré a myslím, že tak po půl roce už jsem jezdil jako dříve, ale chvilku to trvalo,“ přiznal Lauda.
Ve zbytku kariéry ještě dvakrát vyhrál celé mistrovství světa formule 1. Radost může mít Lauda i z toho, že jeho nehoda výrazně pomohla ke zvyšování bezpečnosti jezdců.