Motosport ukázal na Rally Bohemia svoji smutnou stránku
Český automobilový sport zasáhla tragédie. Ve třetí rychlostní zkoušce Rally Bohemia havarovala posádka Martin Semerád - Bohuslav Ceplecha. Jezdec skončil se zraněním v nemocnici, navigátor Bohuslav Ceplecha bohužel následkům zranění podlehl.
„Informace o nehodě teď nemáme žádné, protože je to předmětem šetření. Jednak sportovních komisařů a jednak hlavně Policie České republiky,“ říká k tragické nehodě zástupce organizátorů Josef Pátl z Federace automobilového sportu.
Máte informace, jaký byl bezprostřední stav posádky a hlavně navigátora po zásahu lékařů?
Nemám. A věřte mi nesháněl jsem, protože se jednalo o velmi blízké lidi ke mně. Mám snahu se o tom teď vůbec nebavit.
S Josefem Pátlem z Federace automobilového sportu mluvil o tragédii na Rally Bohemia Pavel Petr
Jak probíhá šetření této události?
Bude to ve standardním režimu šetření Policie České republiky. Není to o tom, aby se tady naháněl viník, bohužel jedná se o rally sport, který je nesmírně krásný a nejnáročnější motoristický sport, každopádně dokáže být nebezpečný a bohužel dnes jsme měli možnost vidět i tu smutnou stránku.
Bylo vůbec možné v soutěži pokračovat?
Samozřejmě pokračování nebo nepokračování soutěže je vždy na rozhodnutí ředitele závodu a pořadatele, ale v tomhle okamžiku si všichni plně uvědomují, že když dojde k takovéto závažné nehodě hned na začátku rally, s poměrně brzkým výsledkem, tak v ten okamžik posádky samy o sobě nejsou schopny pokračovat v závodním režimu.
Může tato událost ovlivnit třeba i budoucnost automobilového sportu, co se týče České republiky?
V každém případě má nešťastná událost vždycky vliv na bezpečnostní opatření. Je samozřejmě otázkou, jaká bezpečnostní opatření můžeme ještě zavést, protože se zavádějí někdy i proti zájmům vlastních závodníků, respektive nikoliv proti zájmům, ale proti jejich přesvědčení. Protože jsou přesvědčení jednak bezpečnostní pracovníci FIA, tak i Federace automobilového sportu, že je potřeba jezdce chránit. Ale samozřejmě plná ochrana jezdců nikdy nemůže být stoprocentní. Nic není stoprocentní.