App Store porušuje podle nizozemského regulátora hospodářskou soutěž. Apple se proti tomu ohradil

Americká společnost Apple platebními podmínkami ve svém on-line obchodě App Store porušuje pravidla hospodářské soutěže. V pátek o tom rozhodl nizozemský antimonopolní úřad (ACM). Firmě proto nařídil zjednat nápravu. Pokud tak Apple neučiní, hrozí mu pokuta až 50 milionů eur (1,25 miliardy Kč).

Amsterodam Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aplikace App Store

Apple platebními podmínkami ve svém on-line obchodě App Store porušuje pravidla hospodářské soutěže, rozhodl nizozemský antimonopolní úřad (ilustrační foto) | Foto: Li Shengli | Zdroj: Reuters

Nizozemskému úřadu vadí, že poskytovatelé seznamovacích aplikací si v současné době v obchodě App Store nemohou svobodně zvolit způsob platby, který nabídnou svým zákazníkům. Uživatelé by podle ACM v budoucnu měli mít možnost vybrat si způsob platby, který může být i mimo aplikaci od firmy Apple.

Apple odstranil aplikaci pro randění neočkovaných proti covidu. Šířily se přes ni dezinformace

Číst článek

„Pokud společnost Apple neupraví nepřiměřené podmínky do dvou měsíců, bude muset zaplatit penále pět milionů eur týdně až do maximální výše 50 milionů eur,“ uvádí ACM.

„Někteří poskytovatelé aplikací jsou na App Store společnosti Apple závislí a Apple této závislosti využívá. Společnost Apple má vzhledem ke svému dominantnímu postavení zvláštní odpovědnost. Proto musí Apple brát vážně i zájmy poskytovatelů aplikací a stanovit rozumné podmínky,“ uvedl šéf ACM Martijn Snoep.

Právě k tomu společnost Apple tímto příkazem nutíme. Ochrana lidí a podniků před zneužíváním tržní síly v digitální ekonomice je jednou z našich nejdůležitějších povinností.“

Apple se podle agentury Reuters proti rozhodnutí ohradil. „S příkazem vydaným ACM nesouhlasíme, podali jsme odvolání. Apple nemá na trhu distribuce softwaru v Nizozemsku dominantní postavení a investoval obrovské částky na pomoc vývojářům seznamovacích aplikací, aby se dostali k zákazníkům a prosperovali v App Store,“ uvedl americký podnik.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme