Jaké to je být samurajem ve virtuální realitě? V Česku vzniká unikátní hra VRonin

V Česku se konal první VR Fest - výstava a konference zabývající se právě virtuální realitou. Budoucnost má v herním průmyslu. VR hry vznikají i v Česku - a na velmi vysoké úrovni. Tou vůbec první u nás byla vesmírná střílečka Blue Effect z loňského roku. Její autoři teď vyvíjejí další hru.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

VR hry vznikají i v Česku. Tou vůbec první u nás byla loňská vesmírná střílečka Blue Effect. Její autoři teď vyvíjejí další hru VRonin.

VR hry vznikají i v Česku. Tou vůbec první u nás byla loňská vesmírná střílečka Blue Effect. Její autoři teď vyvíjejí další hru VRonin. | Foto: Vojtěch Koval

„Postavilo mě to před bránu do japonské vesničky. Když chceš střílet, musíš pravou rukou sáhnout do vaku, kde bys měl normálně šípy. Je to jak v reálném životě," vysvětluje Radiožurnálu pravidla hry Daniel Jerman, marketingový ředitel DIVR Labs, hru VRonin.

Zatímco Blue Effect byla vesmírná střílečka, VRonin se odehrává v samurajském Japonsku a je to hra typu stealth.

„Hráč nesmí být objeven, schovává se před nepřáteli, využívá k tomu prostředí, využívá k tomu různých nástrojů," vysvětluje vývojář hry Martin Tichota.

VRonin je tak jednou z vůbec prvních VR her tohoto typu nejen v Česku. „Jednak to není moc obvyklé. Vlastně teprve teď začaly vznikat první stealth hry. Zadruhé VR navíc dává úplně jiné možnosti, člověk se fyzicky vyklání zpoza rohu, případně se krčí za překážku, takže si opravdu sedne na bobek," popisuje Tichota.

Hry pro virtuální realitu jsou stále mladým odvětvím, vývojáři tak mají téměř neomezené možnosti.

Jak se nese mrtvola?

„Teď si hrajeme s házením lana, kdy se hráč bude muset trefit kotvou na nějaký vyvýšený bod, aby se mohl přitáhnout a vylézt nahoru," říká vývojář. „Pak je tam ještě takový bod, jako nošení mrtvoly. Nevíme, jestli to bude lidi bavit, jestli je to dobrý nebo špatný bod," doplňuje ho Jerman.

Fyzika ve hře umožňuje totiž začít pocit, že hráč opravdu nese třesoucí se mrtvolu. VRonin je stále ve fázi vývoje. První hráči by si jí podle plánů DIVR Labs mohli zahrát už na podzim.

 

Vojtěch Koval Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme