Historický letoun v noci poputuje z Ruzyně do muzea. Jeho trup převeze 30metrová souprava
Prahou v noci na úterý projede skoro 30metrová nákladní souprava převážející trup letadla. Historický dopravní letoun z 30. let minulého století poveze z Letiště Václava Havla do Leteckého muzea Kbely, kde stroj vystaví.
Expertům trvalo letadlo naložit asi dvě a půl hodiny. Zvednout takový letoun jeřábem a naložit ho na korbu náklaďáků je velmi náročné. Firma se o to snažila už od devíti hodin ráno. Letadlo viselo na dvou úchytech.
Modré široké pásy ho držely za čumák a ocas a tím největším oříškem bylo, aby se letadlo nepřetočilo. Lidé z odtahové firmy proto techniku několikrát štelovali, a to i přímo na střeše letadla, kam se dostávali vrchem přes kokpit.
Přípravy na odtah jinak trvaly kolem dvou měsíců. Letoun se totiž musí převézt bez křídel. Ty už jsou v současné chvíli ve Kbelích. Aby se křídla mohla odvézt, museli se letečtí experti vypořádat se 4 a půl tisíci spojovacích šroubů.
Douglas DC3. Tenhle letoun ze 30. let v noci preveze pres Prahu nakladni souprava. Louci se s letistem, nove bude ve kbelskem muzeu. pic.twitter.com/R6Px3vebSC
— Filip Titlbach (@FilipTitlbach) December 12, 2016
Na louce kousek od prvního terminálu stál letoun asi 13 let. Podle restaurátorů je ve velmi zachovalém stavu. Jde o letoun Douglas DC3, který je podle kurátorů kbelského leteckého muzea jedním z nejslavnějších dopravních strojů na světě.
Za normálních okolností váží asi 8 tun, teď bez křídel má prý něco mezi 5 až 6 tunami. Tohle konkrétní letadlo sloužilo jako cargo - to znamená, že nepřeváželo cestující, ale náklad. Stroj by se dal přirovnat k menšímu autobusu. Dovnitř se prý vejde 18 lidí.
Stříbrné letadlo s modrým nápisem Československé aerolinie poputuje z Ruzyně do Kbel v noci. Nákladní vozidla ho s kolonou aut povezou kolem půlnoci přes západní část Pražského okruhu po jižní spojce a Mladoboleslavskou. Před muzeem by měla Douglase vyložit ve dvě hodiny ráno.