„Věnujte, prosím, pozornost svému působení na internetu a ověřujte si pravost profilů. V žádném případě nikdy nesdílejte své osobní údaje ani údaje své platební karty,“ uvedla mluvčí letiště.
Pro letecké společnosti je identifikace opilých osob ještě před nastoupením na palubu obtížná, zejména v případě skupiny lidí. „Nevhodné chování se začíná projevovat až po vzletu,“ uvedl O'Leary.
Na začátku července přitom z Prahy odletělo několik letadel bez kufrů. Mohl za to nedostatek personálu odbavovací společnosti. S letovými mimořádnostmi se letiště potýkalo ještě minulý týden.
„To, co situaci komplikuje i do dnešních dnů, je výrazná, řekl bych až extrémní nepravidelnost letového provozu,“ vysvětluje Jiří Jarkovský, nový předseda představenstva Czech Airlines Handling,
„Dle prvotních informací se zde nachází podezřelé zavazadlo a následovat bude pyrotechnická prohlídka, které předcházela evakuace letadla a širšího okolí,“ oznámili policisté.
Franchetti byl souzený v nepřítomnosti. Po později zrušeném zprošťujícím rozsudku z října 2022 totiž opustil Česko a vrátil se do Ruska. Svou vinu vždy odmítal.
Firma CrowdStrike se dostala do povědomí kvůli IT výpadku. Způsobila ho chybná aktualizace softwaru Falcon, který pomáhá velkým firmám zjišťovat aktivity útočníků.
„Zobrazovací systémy s informacemi o odletech jsou již funkční a cestující se mohou o svém letu informovat standardní cestou,“ uvedlo letiště na síti X.
Příčinou globálního IT výpadku je chybná aktualizace softwaru společnosti CrowdStrike. O možném řešení i důsledcích problému mluvil Radiožurnál s redaktorem Jakubem Luckým.
Rozsáhlý výpadek se kromě letišť týká i dalších společností. Potíže jsou zřejmě součástí globálního IT výpadku, problémy hlásí i Izrael či Indie. Podle šéfa firmy Crowdstrike je problém vyřešen.
Alexandr Franchetti se měl podle obžaloby účastnit ruské anexe Krymu v roce 2014. Soud ho už ale jednou pro nedostatek důkazů obžaloby zprostil. Případ znovu přezkoumá příští středu.
Stávková pohotovost nadále platí. Jednání s odboráři mají pokračovat příští úterý. Vedení letiště a odboráři si na něm vyjasní, které požadavky jsou reálné a které ne.
Komplikací pro rychlé nabírání nových zaměstnanců je nutnost ověření odpovědnosti, které vydává Úřad pro civilní letectví. Získat ho trvá až dva měsíce.
Pokud někdo bude na kufry v Praze čekat déle, má vyplnit reklamační formulář. Zavazadlo jim bude doručená zdarma během jednoho až tři pracovních dnů na uvedenou adresu ve formuláři.
„Byl to bezprecedentní nárůst nepravidelností s ohledem na problémy s řídícími v Antalyi,“ vysvětluje problémy se zavazadly člen představenstva pražského letiště Pos.
Pražské letiště Václava Havla mělo od neděle od úterý problémy s odbavením několika letů. Komplikace se již podařio odstranit, sdělila Českému rozhlasu mluvčí letiště Klára Divíšková.
„Pokud mají lidé problém a potřebují si koupit nové věci, tak se přímo na letišti obrátí na přepážku luggage claims. Tam vyplní formulář a zašlou ho dopravci, který náhradu vyplácí,“ radí expert.
„V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby. Prioritou je nyní nakládka na odletech,“ popsala mluvčí Divíšková.
Nové nádraží bude přímo vedle staré stanice Bubny, bude ale o dost větší, se čtyřmi kolejišti, přilehlým parkem, občanskou vybaveností ve spodním patře a s terasou.
„Zmiňovaná stávka se dotkne i letiště Václava Havla Praha. Zatím evidujeme čtyři zrušené odlety a přílety z letiště a na letiště v Paříži Orly a Charles de Gaulle,“ řekla mluvčí letiště.
Každé letadlo musí pravidelně na kontrolu a aerolinky využívají toho, že je v zimních měsících provoz slabší než jindy. V pražské Ruzyni mají proto technici napilno.
Cílem je, aby 25 tisíc zaměstnanců pozemního personálu Lufthansy dostalo vyšší mzdy. Konkrétně chtějí přidat 12,5 procenta, nejméně v přepočtu 12 500 korun měsíčně.
Několik letadel muselo během soboty přistát jinde. Krátce po 16.30 se situace na pražském Letišti Václava Havla stabilizovala, letadla ale mohou mít zpoždění.
Česká města využívají pro hromadnou dopravu stále víc ekologičtějších vozů. Nejvýraznější změny jsou patrné v Praze, kde se po padesáti letech od zrušení rozšiřuje trolejbusová síť.
„V těch náročnějších hodinách je pravidlo 2 + 1, to znamená, řídí se dvě hodiny, hodina je přestávka,“ popisuje systém práce Stanley Schmidt z Ústavu letecké dopravy.
„Anamorfní sochařství se mi líbí i z ekologického pohledu. Používám věci, které už na světě jsou, a využívám jejich významů,“ říká autor Patrik Proško o svém způsobu tvorby.