Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Vystoupit v Brně by nemělo být ostudou. Chceme moderní nádraží, říká brněnský primátor Vokřál

Nad přesunem brněnského nádraží z centra města stále visí otazníky – expertní komise ministerstva dopravy rozhodnutí odložila o měsíc. Mezi těmi, které takové rozhodnutí překvapilo, patří brněnský primátor a místopředseda hnutí ANO Petr Vokřál. Řekl to ve vysílání Radiožurnálu.

Dvacet minut Radiožurnálu Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brněnské hlavní nádraží

Brněnské hlavní nádraží | Foto: Andrew Nash | Zdroj: Wikimedia Commons CC-BY-3.0

„Věřím tomu, že vláda vezme v potaz jednoznačnou podporu kraje a města, podnikatelských subjektů a univerzit v tom, aby pokračovala v té již jednou zvolené variantě u řeky,“ popisuje ve Dvaceti minutách Radiožurnálu primátor Vokřál.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dvacet minut Radiožurnálu s primátorem Brna Petrem Vokřálem

Právě tuto variantu on sám podporuje, nabízí totiž obrovskou možnost rozvoje města. „Jsem velkým odpůrcem nerespektování rozhodnutí. V tomto případě budu velmi kritický k těm, kteří se to budou snažit zdržet,“ dodává.

Brno je vnímané jako město vědy a výzkumu, problémem je ale kvalifikovaná pracovní síla, které je nedostatek. Tím dalším je pak dostupnost Brna.

„Potřebujeme, abychom se z Prahy do Brna dostali na moderní nádraží, aby nebylo ostudou vystoupit v Brně,“ podotýká Vokřál.

Ohledně dalších připravovaných projektů se Brno snaží jít konceptem takzvaných smart cities, tedy chytrých měst. Pilotním projektem by pak měla být čtvrť Špitálka.

„Budeme se snažit propojit řadu moderních technologií,“ přibližuje s tím, že koncept je postaven na spolupráci odborníků.

Marie Bastlová, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme