Desku s šesticípou hvězdou umístili na nástupiště, odkud před více než osmdesáti lety odjel první transport s brněnskými židy. Většina deportovaných se do Brna už nevrátila.
Přestupním uzlem tramvají před hlavním nádražím projdou desetitisíce lidí denně. Prostranství je často kritizované za to, že je na něm příliš mnoho zábradlí a není pro chodce přívětivé.
Když jsem před čtvrt stoletím popisoval, jak bude vypadat brněnské hlavní nádraží, jeden starší kolega konstatoval: „Pamatuj, půjdeš do důchodu a stavba ještě nezačne.“ Tehdy jsem se smál.
Tři týmy přímo oslovené radnicí a k nim devět ze soutěže. Tak vypadá skupina architektonických ateliérů, z nichž jeden dá podobu novému brněnskému hlavnímu nádraží.
Spor vedou České dráhy, kterým brněnské nádraží zůstalo jako jedno ze dvou v republice. Na druhé straně je zemědělec a podnikatel Rudolf Míča, který zřídil v 90. letech prostory pro podnikání.
Hlavní nádraží se má stavět ve variantě, která nepočítá se zaústěním chrlické trati do budoucího severojižního kolejového diametru, tedy podzemní železnice, která má spojit sever a jih Brna.
Chcete se před startem nového pracovního týdne rychle zorientovat v aktuálním dění? To nejdůležitější doma i ve světě vám přiblíží víkendový přehled serveru iROZHLAS.cz.
Z 1859 lidí dalo hlas Šalingradu 837. Na druhém místě skončil současný název Brno hlavní nádraží s 698 hlasy. Na třetím místě skončilo s odstupem Nádraží Járy Cimrmana se 166 hlasy.
Na brněnském hlavním nádraží došlo k poruše zabezpečovacího zařízení. Vlaky zde tak nabírají zpoždění, některé musí ČD dokonce odklánět na jiná nádraží.
Koaliční partnery v Brně z KDU-ČSL, TOP 09 i Strany zelených překvapila nedělní facebooková výzva primátora Petra Vokřála (ANO), ať se jeho náměstek Matěj Hollan (Žít Brno) vzdá resortu dopravy.
Otázka, zda zachovat brněnské hlavní vlakové nádraží na původním místě, anebo zda vybudovat nové pod Petrovem, anebo ještě dál u řeky, se řeší řadu let.
Podle ministra dopravy v demisi Dana Ťoka (ANO) se řešení rekonstrukce brněnského železničního uzlu blíží k odsunu nádraží do míst dnešního dolního nákladového nádraží.