Nehoda tří kamionů na Havlíčkobrodsku poblíž D1 komplikuje dopravu. Tvoří se čtyřkilometrové kolony
Odtahová služba pracuje na odstranění nehody tří nákladních aut, která se ráno střetla na silnici I/38 za obcí Štoky na Havlíčkobrodsku. Jeden vůz se převrátil a vysypal se z něj náklad zeleniny. Další dva zůstaly na kolech, ale na silnici se dostala část nákladu barev, bude nutné jej přeložit, řekl Petr Endrle ze firmy Pretol zajišťující odtah.
Podle Enderlova odhadu mohou práce trvat do 13.00. Při nehodě se zranil řidič. Místo vedoucí na dálnici D1 je průjezdné kyvadlově. Podle webu Ředitelství silnic a dálnic je kolona asi čtyřkilometrová a řidiči se zdrží přibližně hodinu.
‚Máme tam připravenou veškerou techniku.‘ Na opravované D1 začaly práce na rozšíření dálnice
Číst článek
Nehoda se stala před 5.00. Silnice I/38, která přivádí dopravu na 112. kilometr dálnice D1, byla po nehodě téměř dvě hodiny neprůjezdná. Od 06.40 je průjezdný jeden jízdní pruh a provoz řízen kyvadlově.
Prioritou policie je místo co nejdříve zprůjezdnit kvůli pokračování prací na problémovém úseku dálnice mezi 90. a 104. kilometrem. Sdělila to mluvčí krajské policie Dana Čírtková. „Apelujeme na řidiče, aby místem projížděli velice opatrně a aby dbali pokynů policistů,“ uvedla mluvčí.
Silnice mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem přivádí dopravu na D1 na 112. kilometru. Mezi 90. a 104. kilometrem ve čtvrtek pokračují práce na rozšíření vozovky. Pracovníci tam od středy posunují provizorní betonová svodidla a dopravu kvůli tomu stahují do jednoho jízdního pruhu. Na dálnici se tak tvoří kolony, což se dá očekávat i ve čtvrtek.
Opravy této části dálnice mají skluz a neskončily před zimou tak, jak měly. Auta tam pořád jezdila v zúžených jízdních pruzích. V minulém týdnu se po sněžení na D1 vytvořily kolony dlouhé desítky kilometrů.
Ředitelství silnic a dálnic v pondělí oznámilo, že v uvedené části D1 ukončí smlouvu se sdružením stavebních společností a na dokončení oprav vybere jiného zhotovitele. O den později firma Geosan Group ohlásila, že sdružení od smlouvy odstupuje. Zakázku za 1,75 miliardy korun prováděl Geosan Group společně s italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy.