Policie na dálnici neeviduje žádné nehody. Rekonstrukce nejstaršího dálničního mostu v Česku začala v létě 2023, s uvedením do provozu se počítá v roce 2027.
Řidiče čeká omezení na D1. Nejstarší dálniční most Šmejkalka prochází další etapou opravy. „Určitě se budou tvořit kolony, je to ale dočasné opatření pouze na jeden den,“ ujišťuje šéf ŘSD Radek Mátl.
Ze začátku silničáři termín dokončení odhadovali asi na polovinu června letošního roku, stavbu ale uspíšili díky nočním pracím nebo využití vytápěného stanu.
Motorest u 26. kilometru D1 začal hořet v sobotu brzy ráno. Na místě zasahovalo přes 100 hasičů. Vnitřní část budovy se zřítila, zbývající část střechy strhlo po uhašení požáru pásové rypadlo.
Velký stan míjí v Brně řidiči na dálnici D1. Silničáři v něm pomocí přímotopů udržují teplo, aby i v mrazivém počasí mohli provádět práce, které by jinak museli odložit.
Požár autojeřábu v úterý večer likvidovali hasiči na dálnici D1, kvůli zásahu krátce přerušili provoz. Příčinou byla zřejmě technická závada, škoda je předběžně odhadována na tři miliony korun.
„Krátce po sedmé hodině ráno došlo na dálnici D1 u sjezdu na Brno k hromadné dopravní nehodě deseti vozidel, jednalo se o tři nákladní vozidla, dvě dodávky a pět osobních vozidel,“ popsal mluvčí.
Ředitelství silnic a dálnic začalo rozšiřovat zákaz předjíždění pro řidiče kamionů na dálnici D1 o další úsek. Provizorní značení v sobotu rozmístili dělníci mezi Velkým Meziříčím a Jihlavou.
Desítky řidičů na D1 mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku vyděsil v polovině prosince cyklista jedoucí v odstavném pruhu s igelitkou zavěšenou na řídítkách.
„Pokud někdo nemusí nikam jezdit, tak ať vůbec nevyjíždí,“ varoval dispečer silničářů na Vysočině Roman Hubený. Kvůli větru a sněžení eviduje společnost E.GD na 41 tisíc odběrných míst bez elektřiny.
Brno je teď pro řidiče jednou velkou neznámou. „Bývá to nejhorší v pondělí, úterý. Snažím se městu vyhýbat, ale když jsme firma z Brna, tak to nejde úplně,“ popisuje řidič Karel Dvořáček.
Nehoda se stala u Bělotína na Přerovsku, hasičům se požár podařilo uhasit.„Z vozu jsme s dobrovolnou jednotkou vyprostili řidiče a zahájili resuscitaci. I přes to skončila událost tragicky,“ uvedli.
Na místě se kříží tři dálnice: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52. Od úterý tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích.
Na zledovatělé vozovce se mezi 48. a 50. kilometrem stalo šest dopravních nehod, z toho dvě ve směru na Prahu a čtyři v opačném směru na Liberec. Při jedné z nehod ve směru na Liberec zemřela žena.
Na stopadesátimetrovém úseku bouralo 20 osobních a 16 nákladních aut, šest lidí se zranilo, škoda byla téměř 11 milionů korun a provoz byl obnovený po 11 hodinách.
Měření je pouze orientační a průkazné je teprve nalezení závady na místě při technické kontrole. Zhruba u 90 procent vozidel se při kontrole technická závada potvrdila.
Stavba prvního úseku dálnice z Prahy do Mirošovic začala 8. září 1967. Otevření se dočkal v létě roku 1971. Dnes tímto úsekem u Prahy projede zhruba 100 tisíc aut.
Policie dala tisíce výjimek držitelům upravených vojenských samopalů, píše Deník N. A poslední velká oprava na D1 se podle Lidových novin odloží. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Na videu premiér Andrej Babiš (ANO) řídí vozidlo po nově rekonstruované dálnici D1 a její celkovou opravu popisuje. Videozáznam pak nechal umístit na sociální sítě.
Na dálnici D1 mezi 21. a 41. kilometrem je po montáži mostní konstrukce provoz obousměrně obnoven, uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl na twitteru.
Rozklady podaly občanská sdružení Voda z Tetčic, Krajina Dluhonice, Děti Země, další čtyři pocházejí od osob dotčených stavbou posledního úseku dálnice D1.
Provoz na D1 mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září, a to zhruba na dva týdny. Vina je podle Ředitelství silnic a dálnic na straně firmy Eurovia.