Uzavírka potrvá předběžně až do půlnoci na neděli, v závislosti na stavu sjízdnosti vozovky a vývoji počasí může být ale podle Ondřeje Svobody ze společnosti Silnice LK Svobody termín uzavírky změněn.
Ředitelství silnic a dálnic začalo rozšiřovat zákaz předjíždění pro řidiče kamionů na dálnici D1 o další úsek. Provizorní značení v sobotu rozmístili dělníci mezi Velkým Meziříčím a Jihlavou.
Jihomoravští policisté plánují nainstalovat nové kamery, které by sloužily k lepší kontrole zákazu předjíždění pro kamiony. Řidičům by z nich automaticky chodily pokuty. Kamery chtějí i v Modřicích.
„Je strašně těžké vůbec nějakou zakázku získat. Představa toho, že si pořídím auto, které je čtyřikrát dražší a nikam nedojede, je holý nesmysl,“ popisuje Ondřej Klepáček ze společnosti DOS Brno.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
Varování před ledovkou je platné do čtvrtečního dopoledne. Týká se většiny území ČR, nevztahuje se na Zlínský kraj a východní části Moravskoslezského a Jihomoravského kraje.
Polští přepravci zboží požadují obnovení povolenek pro ukrajinské přepravní firmy. Ty nyní totiž můžou v rámci Evropské unie podnikat volně. Poláci jim cenově nemůžou konkurovat.
Brno je teď pro řidiče jednou velkou neznámou. „Bývá to nejhorší v pondělí, úterý. Snažím se městu vyhýbat, ale když jsme firma z Brna, tak to nejde úplně,“ popisuje řidič Karel Dvořáček.
Podle Kyjeva je na polské straně hranice asi 3000 kamionů a zástupci obou zemí se zatím nedokázali dohodnout na podmínkách, za jakých by polští autodopravci ukončili blokádu.
Odpočívky pro kamiony chybějí také na Pražském okruhu. Podle Jana Rýdla jejich výstavba v místě možná není. Vzniknout by ale mohly poblíž průtahu metropolí na dálnici D1.
Humpolec||ČTK, František Jirků|Zprávy z domova|Aktualizováno
Ukrajina vyzývá k ukončení blokády po informaci o smrti dvou ukrajinských řidičů čekajících v koloně. Poláky v jejich protestu podporují někteří jejich kolegové ze střední Evropy.
Kamiony dálnici zablokovaly kolem 6.00. Problémy jsou za Ústím nad Labem ve stoupání k tunelům Libouchec a Panenská. Kdy se může provoz obnovit, není zatím jasné.
Podle židlochovického starosty jezdí po dálnici D2 auta naložená průměrně třemi tunami navíc, největší zaznamenaný přestupek je pak o 48 tun víc, než je povolené.
Z jednoho z kamionů se vysypaly pytle se stavebním materiálem. Díky mírnému sobotnímu provozu se na dálnici ani na objízdných trasách netvořily výrazné kolony.
Povolení k nedodržování bezpečnostních přestávek se podle novely má použít při kalamitách nebo v krizích, například při podstatném zhoršení sjízdnosti silnice či ochraně života, majetku a zdraví.
Vysokorychlostní váhy zaznamenávají tisíce přetížených kamionů měsíčně. Nejčastěji se pokuta pohybuje od 9 do 27 tisíc korun. Kvůli útoku hackerů na ŘSD teď úřady informace o přestupcích nedostávají.
Schválená novela silničního zákona by umožnila řidičům kamionů nedodržet přestávku v jízdě v případě zhoršení sjízdnosti silnice nebo ochraně života či majetku.
Dálnice je uzavřená pro nákladní auta mezi exitem 48 Břeclav a hraničním přechodem Břeclav-Kúty. Podle policejního mluvčího Petra Valy bude situace trvat až do rána.
V neděli ráno na mostě zůstalo podle CBC kolem 25 lidí s několika vozidly, Reuters uvádí 45 osob. Proti nim zahájily ráno zásah desítky příslušníků různých složek kanadských bezpečnostních sil.
Ottawská policie varuje protestující řidiče, že může přijít zatýkání a zabavování vozidel. Některé kanadské provincie uvolňují restrikce, popřely ale, že by to nějak souviselo s protesty.
V neděli sami organizátoři protestu řidiče vyzvali, aby dopoledne zachovali ticho, a dali tak najevo „dobrou vůli“. Policie také několika řidičům vyměřila kvůli rušení hlukem pokuty.
Pojišťovny podle deníku E15 prodělávají na elektromobilech. A tématem Mf Dnes je věk českých učitelů. Více se dočtete ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.