Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Kdo bude generálním ředitelem České televize? Rozhodne se 26. dubna

Rada České televize zvolí nového generálního ředitele 26. dubna. Výběrové řízení vyhlásila ve středu a zároveň na svém webu zveřejnila podmínky. Uchazeči mohou přihlášky podávat do 27. března a jejich seznam rada zveřejní o dva dny později. První kolo volby, které zúží počet kandidátů, se uskuteční 12. dubna.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Generální ředitel České televize Petr Dvořák

Generální ředitel České televize Petr Dvořák | Foto: Česká televize

Českou televizi vede od podzimu 2011 Petr Dvořák, mandát mu vyprší 30. září, kdy bude v zemi vrcholit kampaň před volbami do sněmovny. Dvořák se ve středu ke své možné kandidatuře nechtěl vyjadřovat. V minulosti uvedl jen to, že ji zváží.

V civilizovaných zemích se podle předsedy Rady České televize Jana Bednáře o takto důležitých místech rozhoduje s několikaměsíčním předstihem.

„Rada si vybrala k volbě generálního ředitele tento termín z několika důvodů. Vítěz výběrového řízení musí mít dostatek času na přípravu před nástupem do své funkce. Existují ale i další důvody, zejména blížící se volby do Poslanecké sněmovny. Rada je přesvědčena, že v průběhu kampaně do parlamentních voleb musí mít Česká televize řádného ředitele," dodal Bednář.

Babiš žádá postih redaktorů České televize kvůli reportážím o nákupu dluhopisů

Číst článek

Dubnový termín volby má nejspíš ještě jeden důvod. Na začátku července končí mandáty třem z 15 radních. Nebylo by jisté, zda se sněmovně podaří včas zvolit všechny tři nové členy rady. Ke zvolení generálního ředitele je potřeba minimálně deset hlasů. Pokud by rada měla jen 12 členů, zvýšila by se pravděpodobnost, že se radní nedokážou na vítězi výběrového řízení shodnout.

Uchazeč o funkci musí být mimo jiné vysokoškolák, mít manažerské předpoklady k řízení veřejnoprávní instituce a vítaná je předchozí praxe v médiích.

V přihlášce musí předložit vlastní koncepci dalšího rozvoje a fungování televize jako média veřejné služby v rozsahu přibližně pěti až deseti stran. V záměru musejí být vytýčeny jednotlivé kroky a priority v horizontu funkčního období generálního ředitele.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme