Příchod z bubenského nádraží se cestujícím zkomplikoval kvůli rekonstrukci stanice metra Vltavská
Přestup z vlaku od Kladna na stanici metra Vltavská je od úterního rána komplikovanější než obvykle. Kvůli pokračující kompletní rekonstrukci se nyní dostanou cestující do metra jen podchodem od tramvajových zastávek.
Omezení má trvat do 9. prosince. „Na místě bude vyznačena obchozí trasa, kterou mohou cestující využít,“ řekla Českému rozhlasu Region mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
Už loni došlo na Vltavské k odstranění lávky pro pěší, která byla ve špatném technickém stavu a málokdo ji využíval. Kompletní rekonstrukcí momentálně prochází i nadzemní část stanice metra včetně střešní konstrukce.
Podjezd u Vltavské se otevřel pro pěší a tramvaje. Technická správa komunikací zkoumá další pražské mosty
Číst článek
„Přestože se vstup na střechu objektu odstraněním lávky částečně omezil, ponecháváme původní záměr volně přístupné střechy i po její rekonstrukci. Bude zde opět kamenná dlažba. Jelikož nás v minulosti oslovili zástupci Prahy 7 s myšlenkou pořádání trhů a jim podobných akcí, pokusíme se v rámci těchto oprav udělat přípravu pro budoucí provizorní elektropřípojky přímo na ploše střechy,“ vysvětlil Petr Eliáš z dopravního podniku, který má proměnu Vltavské na starosti.
Renovace fontány
Součástí oprav je i obnovení provozu zcela nefunkční fontány. Dílo z roku 1984 s názvem Faun a Vltava od Miroslava a Olgy Hudečkových přitom mělo být odstraněno.
„Kdysi dávno někdo rozhodl, že se fontána odstraní. Manželé Hudečkovi tak byli velmi mile překvapeni, když jsem je oslovil s plánem fontánu zrekonstruovat,“ dodala Aneta Řehková. Sousoší je momentálně již v celém rozsahu zrestaurované a probíhají práce v jeho bezprostředním okolí. Fontána bude zprovozněna na jaře příštího roku.
V závěrečné etapě, která má začít příští rok na jaře a skončit na konci léta, se má opravit i přilehlý betonový park – takzvané atrium.