Podjezd u Vltavské se otevřel pro pěší a tramvaje. Technická správa komunikací zkoumá další pražské mosty
Pražští silničáři ve čtvrtek ráno otevřeli podjezd havarijního mostu v Holešovicích. Zavřený byl přes týden, konstrukci museli dělníci podepřít ocelovými věžemi. Pod mostem tak znovu jezdí některé linky tramvají a procházet mohou i pěší. Technická správa komunikací prověřuje další mosty v Praze – například Hlávkův most a most Legií, připravuje se diagnostika Lanového mostu.
Most v Holešovicích zůstává stále zavřený pro auta. Řidiči si budou muset počkat na pevnější podepření mostu, to podle silničářů může trvat i několik měsíců. Otevření podjezdu potvrdila Radiožurnálu mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. „Od čtvrtka se vrací do své původní trasy tramvajové linky číslo 1, 12 a 25. Zároveň se ruší provoz autobusové linky číslo 296,“ uvedla Řehková.
Provizorní náhrada za Libeňský most bude pro auta a chodce. S tramvajemi nepočítá
Číst článek
Technická správa komunikací nyní zkoumá například Hlávkův most a most Legií, které rovněž jsou ve špatném stavu. Připravuje se rovněž diagnostika Lanového mostu na Jižní spojce mezi Zahradním Městem a Strašnicemi. Špatně je na tom také Libeňský most, který se musel začátkem roku dočasně uzavřít pro auta i tramvaje. Město zatím nerozhodlo o tom, jestli konstrukci opraví, nebo postaví nový. Rekonstrukci potřebuje také Palackého most z Palackého náměstí na Smíchov a řada dalších mostních konstrukcí.
Masivní podpěry
Tramvaje se zatím nevrátí do zastávek Štvanice a Těšnov. Nemohou totiž odbočit z Vltavské na Hlávkův most, podpěry stojí přímo v kolejišti. Linka číslo 34, která kvůli výluce v Lazarské nahrazuje linku číslo 14, tak i nadále pojede od Masarykova nádraží přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a do Vysočan. Ve čtvrtek večer se ještě uskuteční zkušební průjezd tramvaje ve směru Strossmayerovo náměstí - Vltavská.
Generální ředitel Technické správy komunikací (TSK) Petr Smolka ČTK potvrdil, že je most v Holešovicích zajištěn. „V tento okamžik můžeme mluvit o tom, že je most zajištěný pro případ havárie. Pod mostem stojí čtyři masivní podpěry, které by zabránily jeho zřícení v případě, že by konstrukce mostu z předpjatého betonu zkolabovala,“ uvedl Smolka.
Zpevnění během zimy
TSK dokončila první fázi podepření mostu, další práce budou pokračovat. „V tento okamžik je most dočasně zajištěn pro případ havárie, teď začínáme připravovat jeho další provizorní podepření, které postaví vybraný dodavatel během zimy. Současné opatření ochrání provoz pod mostem, auta na most ale stále nemohou. Vrátí se tam až v okamžiku, kdy most zespodu zpevníme silnými ocelovými nosníky," uvedla Lišková.
Ukončen bude provoz přívozu mezi tržnicí v Holešovicích a Karlínem. Ten měl skončit již minulý týden, kvůli havárii byl ale jeho provoz prodloužen.

Na zhoršení stavu mostu minulý týden upozornila firma Pontex, která konstrukci monitorovala. TSK poté uzavřela část ulice Bubenská navazující na magistrálu ve směru z centra na Výstaviště, která po mostě vede. Provoz je uzavřen i pod konstrukcí, takže na Vltavské nejezdí tramvaje.